![]() |
|
|
|
|||
|
|||
|
Celluliter!!
Gahh vad ska man göra för att bli av med celluliterna på lår och rumpa egentligen? Det är ju skitfult ...!! Några tips?
![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jag har gjort två olika tvålar, dels en med glycerintvålmassa, sådan man bara smälter, och hällt massan i loafagurka, med eteriska oljor som ska vara bra mot celluliter, som citron, cederträ atlas, rosmarin, geranium, grapefrukt, fänkål, svartpeppar, enbär, lavendel, yang ylang, muskatellsalvia, kryddsalvia och patchouli. Ja inte alla på en gång förstås, utan kanske 3-5 st beroende på vad jag har hemma. Men det går åt massor för att fylla en loafagurka. Jag använder ca 3 ml eterisk olja totalt till 100 ml tvålmassa.
En annan tvål har jag gjort genom att göra en "riktig" tvål och har i några av dessa eteriska oljor i, främst rosmarin, citrongräs och grapefrukt och så har jag i blå vallmofrön. den blir härlig att skrubba sig med. Fungerar som en peelingtvål. Sedan har jag gjort olika kroppsoljor och även en ganska fet créme med några av dessa oljor, till att massera in. Jag gör dessa mest till några av mina ungdomar och de gillar dem. Själv använder jag mest tvålarna. Jag tror att det är bra att byta lite mellan de eteriska oljorna. Så när en sats är slut så gör jag den andra lite annorlunda. Dessa grejer är även bra mot mage och sådant. Ex när/om man går ner i vikt. Jag lägger in recept under medlemmarnas recept. |
|
|
|||
|
|||
|
Det beror mycket på vad du äter. Torrborsta försiktigt varje dag i 3 veckor, och använd en bra olja med eteriska oljor som motverkar celluliter, som du masserar in i huden efter dusch.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag tror att bara massera området varje dag kan ha en positiv effekt. Bättre blodcirkulation -> mindre celluliter. Sen kan man ju prova massageolja/annat medium me rätt typ av eteriska oljor om man vill ha en bättre effekt (de som är bra mot celluliter).
Massera mera! |
|
|
|||
|
|||
|
Hittade en creme i italien som funkar för mig. Den är för fitnessproffs men det spelar ju ingen roll. Har hittat den även i Sverige hos http://www.scandinavianblonde.se/sit...u=Kroppsv%E5rd
Den är helt naturlig det gillar jag. I sommar blir det shorts! Redigerat av plojel : 2008-03-24 klockan 19:30. |
|
|
|||
|
|||
|
Försökte länka lite fint me det gick visst inte. http://www.scandinavianblonde.se
|
|
|
|||
|
|||
|
Helt naturligt???
Har du läst innehållsförteckningen på Scandinavian Blondes produkter? Propylene glycol(glykol, som man har i kylarvattnet), dimethicone (silicon) bland annat. De står högt upp i innehållsförteckningen, vilket betyder att det är en stor procent av de råvarorna. Nej, inte speciellt naturligt!! |
|
|
|||
|
|||
|
Intressant, jag ska maila dom och se vad dom svarar.
|
|
|
|||
|
|||
|
Tydligen så är alla aktiva ämnen 100% naturliga. Övrigt ämne var för att det ska bli en creme av det.
|
|
|
|||
|
|||
|
jag läste i senaste IForm att brasilianska forskare kommit fram till att koffein i hudkrämer kunde göra lår och höfter mindre och motverka celluliter. Krämen de använde innehöll 7 % koffein.
Tyckte att det var lite intressant med tanke på att krämer ofta avfärdas som bluff när det kommer till att behandla celluliter. Att de inte fungerar kanske beror på att det är för liten mängd aktiva ämnen i dem. Det skulle vara kul att få reda på hur mkt koffein Scandinavian Blondes produkter innehåller... Är det föresten möjligt att blanda en egen koffeinkräm? |
|
|
|||
|
|||
Här på Shenet kan man läsa i texten om att mortla ner Albyl. Jag var inne på Apoteket idag ty de har koffeintabletter där varje tablett motsvarar en kopp kaffe. Som fettförbrännare ska det fungera med jod ex kelp som också finns i tablettform.Jag tror att problemet löser sig innan sommaren är slut oavsett vad man gör ex. gympar baksidan låren, masserar eller äter en diet. Allt detta hör sommaren till att nu göra sig av med den extra fettvävnad man vilar på sig under vintern. Värme ska kunna hjälpa och torrborstning och bad med jod. Varför inte ligga i sanden på en varm strand och springa upp och ner ur vattnet samt äta de grönsaker som kommer nu? På vintern när det är halt så har man en annan gångstil för att inte ramla. Nu kan man öva dessa muskler på en långpromenad. Jag tror att man blir offer framför sin spegel hemma och alla metoder att fixa detta som löser sig av sig självt innan augusti ty jag brukar till slut glömma hela saken och vips är de borta! |
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningssätt | Lämna omdöme om ämnet |
Linjär |
|
|