Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Råvaruforum > Redskap och burkar
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Redskap och burkar Det man behöver förutom råvaror kan man prata om här.
Tålamod t.ex.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2012-05-25
Korpglugg Korpglugg är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-04-25
Glastermometer var köpa

Jag hade en glastermometer. Köpte i en svensk onlinebutik för 50 kr. Nu hade den butiken utförsäljning och den skulle ha kostat 35 kr. Jag missade detta såklart, samtidigt som den jag har, gick sönder :@

Nu kostar en ny 100 kr på enda stället jag hittar den.

Kan någon tipsa mig om var jag köper en glastermometer för ca 50 kr? Jag behöver den snabbt också, men det får ju komma i andra han dom jag hittar någon alls. Jag använder den varje dag, och nu skiter der sig helt med min tempeh, yoghurt, äggost, kefir-keso m.m. m.m.

Jag tänker inte betala 100 kr plus 85 kr i frakt och en straffavgift för att man köper för lite, för att få tag på en...

USCH! Varför skulle den rasa i golvet...
Reply With Quote
Gammal 2012-05-25
eisot eisot är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-02-08
Plats: Vojakkala, norr om Haparanda
Svar: Glastermometer var köpa

Det här stället är bra har handlat därifrån flera gånger. Länken är körd genom google translate.
http://webshop.kosmetische-rohstoffe...eter::260.html
Reply With Quote
Gammal 2012-05-26
Medlem

Jag kollade där, men frakten är ju 170 kr, vilket blir lite väl dyrt.

Jag kanske har hittat det jag söker på Sagitta. De säljer instrument för kemi, biologi o.s.v. Har mailat dem och frågat dem lite. Dyr frakt, men termometrarna kostar 8-12 kr (glas, 10-110 grader, långa eller korta). I så fall köper jag flera och frakten spelar inte så stor roll när de är SÅ billiga som 12 kr.

Senast redigerat av Korpglugg : 2012-05-26 klockan 08:26.
Reply With Quote
Gammal 2012-06-13
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-11-30

Nu kanske det är för sent... men Panduro har glastermometrar, förmodligen mest tänkta för karamellkok, för 99 kr. Ska man betala frakt blir det säkert inte jättebilligt men Panduro har ju rätt många vanliga butiker, beroende på var du bor. Googlar du karamelltermometer får du ett par vettiga träffar till, pris generellt sett kring hundralappen. Webshoppars fraktkonstnader kan onekligen variera så det tar lite tid att reda ut.

Jag skulle hellre köpa nån elektronisk variant än en hel bunt med glastermometrar. Tycker det är lite jobbigt att de är så långa, de är verkligen bra på att välta omkull bägare.
Reply With Quote
Gammal 2012-06-13
Medlem

Hej! Ja, det är för sent. Hittade dessa glastermometrar (samma som Crearomes m.fl.) för 8-12 kr/st på Sagittas. Köpte 10 st. Både långa och korta.

Handla på olika ställen som säljer utrusning till skolor är mycket bättre än hobbyshopparna. Har även köpt superbilliga pH-tester på sådana shoppar. Typ tritest med flera meter pH-papper (trefärgers som håller i MÅNGA år) för lägre kostnad än tio engångsstickor.

Jag köpte 5 långa termometrar och 5 korta. De långa är bra när man gör äggost, men kanske borde jag köpt fler korta (ska ju ändå slå sönder dem...). Frakten var rätt hög, men med tanke på vad jag betalade för det andra så spelar det ingen roll. Köpte även provrösflaskborstar med bra "topp" som verkligen gör rent längst ned i smala saker.

Fanns massvis med elektroniska mätare också, men jag skippade det. Kanske i framtiden. De var dyrare och jag vet inte vad jag ska välja. Även de som var billiga, hade egenheten att dyra tillbehör skulle köpas ("prober" och olika mätmunstycken allstå om man vill mäta kött, vatten, ha en lång eller kort tråd o.s.v. men ingen som är så lätt att ställa i kastrull som de i glas).
Reply With Quote
Gammal 2012-06-13
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Citera:
Ursprungligen postat av Korpglugg Visa inlägg
Handla på olika ställen som säljer utrusning till skolor är mycket bättre än hobbyshopparna.
Om man handlar större mängder, absolut, och i en del andra fall också. Men ibland blir frakten förskräcklig, särskilt om man beställer tunga grejer. Tanken i det här fallet var om man behöver en enda sak och kan slippa porto.
Reply With Quote
Gammal 2012-06-13
Medlem

Ja frakten var 99 kr eller lliknande. Men jag passade ju på att köpa flera termometrar. Tänkte att "jag ska ju ändå slå sönder dem" ;-) Nu bör de väl räcka livet ut... Flaskborstarna likaså. De var billigare än exakt samma flaskborste på Kvibergs överskottslager. Så jag är nöjd med just det här köpet. Och om det verkligen ÄR deras fraktkostnad och inte en skyhög exp.avg. så betalar jag faktiskt hellre porto än överpris på vara om det blir samma pris för mig.

Och kostar t.ex. pH-remsa 100 kr mindre än på andra ställen, så har man ju tjänat in frakten, och kan köpa lite annat, eller ett litet lager av något (inom gränsen för den frakten då).
Reply With Quote
Gammal 2012-06-13
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Fint att du hittade bra köp!
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 16:05.