![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Registrering | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök i alla forum | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningssätt |
|
||||
|
||||
![]() En lyxig ansiktscrème för mogen hud ca 100 ml
Fettfasen: 9 ml Macadamiolja 3 ml Squalane 3 g Cetylalkohol 5 g Vegetal Vattenfasen: 60 ml infusion av Rosenblad eller Rosenvatten 12 dr paraben 0,4 gram Xanthangum Tredje fasen 40 grader: 4 ml Gurkörtolja 4 ml Nyponfröolja 1 ml A-vitamin 2 ml D-panthenol 1 ml E-vitamin Tredje fasen 35°C 2 ml NFF Efter avkylning ca. 25 grader: 8 dr Rose de Mai/Ros otto olja Gör så här: 1. Värm vatten- resp fettfasen i var sin kastrull, båda till 75 grader. 2. Häll fettfasen i vattenfasen i en stråle under vispning tills blandningen har rumstemperatur. 3. Vispa länge, tills blandningen håller 40 grader. Tillsätt den "tredje fasens" ingredienserna. 4. När temperaturen kommer under 30°C tillsätts avslutningsvis de eteriska oljorna som sedan rörs in ordentligt i crèmen. 5. Häll därefter upp i lämplig förpackning. Senast redigerat av Aurora : 2007-10-24 klockan 00:04. |
|
|||
|
|||
HejDen här crèmen verkar verkligen härlig! Har du lagt ut receptet på din oljeblandning för mogen hud? Är mycket intresserad!
|
|
||||
|
||||
Citera:
![]() |
|
|||
|
|||
Hej Aurora
Tack för det. |
|
||||
|
||||
Hej Bettan, här kommer den
![]() |
|
|||
|
|||
Hej Aurora
Tack för fint recept. Oljan verkar härlig! Ska testa. |
|
|||
|
|||
Prisökat 22,75% sv.vinbärsolja/100 ml! Är det orsaken till att du ändrat recepten på både crémen och ansiktsoljan? Undrar Zeq
|
|
||||
|
||||
Citera:
![]() Senast redigerat av Aurora : 2007-12-18 klockan 10:41. |
|
|||
|
|||
Jag har gjort både crémen och ansiktsoljan, flera gånger. Tycker de är jättebra.
Eftersom min sv. vinbärsolja olja var slut, tänkte jag skicka efter och upptäkte då att priset för 100 ml ökat från 224:- till 275:- Såg också att du ändrat i recepten och tagit bort t.ex. vinbärsoljan. Undrade varför ingrediensändringen. |
|
||||
|
||||
Citera:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningssätt | |
|
|