Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Hudvårdsforum För recept, se Medlemmarnas recept > Hudvårdsrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2012-04-03
minikakan minikakan är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2010-03-17
ingredienser

Hej

Jag vet att det finns många som besitter helt grym kunskap när det kommer till ingredienser osv här, så jag har lite frågor:

Jag har superkänslig och reaktiv hud men vill gärna hitta en färgad dagkräm eller foundation som fungerar för mig, Jane Iredales löspuder innehåller dessa ingredienser, innan jag beställer, skulle jag vilja veta om det finns ngt bland dessa som man bör "se upp med"??? Titanium Dioxide 14%, Zinc Oxide 6%.Ingredients: Mica, Boron Nitride, Zinc Stearate, Dimethicone, Stearic Acid, Plankton Extract, Algae Extract, Pomegranate Extract. May Contain: Iron Oxides, Ultramarines, Chromium Oxide Greens.

Sen har jag en annan fråga, jag funderar på att göra min egna färgade dagkräm/foundation. Vad är det absolut renaste färgerna/färgpigmenten man kan finna och vart köper man dem? Är det mineraler eller hur är det egentligen?

kram och tack
Reply With Quote
Gammal 2012-04-09
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-11-30
Svar: ingredienser

Citera:
Ursprungligen postat av minikakan Visa inlägg
Jag vet att det finns många som besitter helt grym kunskap när det kommer till ingredienser osv här, så jag har lite frågor:

Jag har superkänslig och reaktiv hud men vill gärna hitta en färgad dagkräm eller foundation som fungerar för mig, Jane Iredales löspuder innehåller dessa ingredienser, innan jag beställer, skulle jag vilja veta om det finns ngt bland dessa som man bör "se upp med"??? Titanium Dioxide 14%, Zinc Oxide 6%.Ingredients: Mica, Boron Nitride, Zinc Stearate, Dimethicone, Stearic Acid, Plankton Extract, Algae Extract, Pomegranate Extract. May Contain: Iron Oxides, Ultramarines, Chromium Oxide Greens.
Att göra smink är inte direkt mitt område. Jag ser ingen känd irritant i innehållsförteckningen, men som sagt: jag är ingen expert. Har du testat att slå upp dem i Shenets databas och se vad det står där?

Citera:
Ursprungligen postat av minikakan Visa inlägg
Sen har jag en annan fråga, jag funderar på att göra min egna färgade dagkräm/foundation. Vad är det absolut renaste färgerna/färgpigmenten man kan finna och vart köper man dem? Är det mineraler eller hur är det egentligen?
Vad som är renast... tja, det är väl pigment från den fabrikant som säljer de renaste... vad du är ute efter är väl vad som är skonsammast/bäst. Och just nu är den allmänna religionen att det är mineralsmink. Det ska bli spännande att se om den allmänna uppfattningen är densamma om trettio år.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 07:31.