Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Acne (finnar, pormaskar och annat sånt vi alla lider av)
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2008-08-28
Lioness Lioness är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-08-17
Plats: Avesta
Finnexplosion efter OCM.

Hejsan alla,

Mitt första inlägg här så det är möjligt att jag postar fel. Ber om ursäkt isf.
Jag är TOTALT nybörjare inom detta med hudvård och oljor. Jag har gjort alla fel man kan tänka sej med mitt ansikte, tex:

Alltid tvättat mig med vanlig handtvål i ansiktet.
Alltid haft problem med acne och plitor i mitt redan torra ansikte och även använt uttorkande produkter.
Sällan smörjt in mig.
Haft mycket smink för att dölja acnen.

Ramlade av en slump över detta med OCM och började lusläsa allt jag hittade och började förstå att jag inte alls skulle torka ut huden. Har läst mycket härinne och ni verkar alla så väldigt duktiga och kunniga, och jag försökte se om det redan fanns några svar om detta men hittade inte riktigt. Blir detta en onödig tråd om något som redan finns så ta gärna bort den.

Iaf, började med OCM (oliv o ricin) för ca 2 veckor sedan, och äppelcidervinäger utspätt med lite vatten som jag baddar med efteråt. Smörjer ibland in mig med någon droppe mandelolja efteråt.
Min hud känns mycket bättre redan, inte alls torr o sträv utan riktigt smidig. Däremot så ser den inte riktigt klok ut!

Första dagarna försvann mycket pormaskar, men jag har fått världens finnutbrott bredvid munnen som nu torkat ut (ser ut som herpes typ huuuu), samt vid käklinjen är det massor med finnar/plitor, och på hakan. Pannan var det också i men det verkar ha blivit en aning bättre.

Det jag undrar över är om det kan bero på att huden håller på att ställa om sej efter många år av tvåltvätt?
Och isåfall, vet ni ungefär hur lång tid det bör/brukar ta innan det vänder, och om jag ska ge upp och försöka med något annat än OCM?

Jag vill gärna fortsätta OCM men det känns som huden ser sämre o sämre ut, men känns smidigare och bättre.

Så kladdar jag på mer foundation ju mer utslag jag får, och det är ju inte heller bra, men vill inte visa mig ute utan smink när jag ser ut såhär

Har ni några råd?
Bör jag fortsätta med OCM nån vecka till för att se om det rätar till sig eller bör jag sluta?
Jag känner mig rådvill

Ursäkta om detta blev alldeles för långt.

Hälsningar
Linda
Reply With Quote

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 03:34.