Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Mötesplatsen
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Mötesplatsen Samordna träffar IRL här!

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2006-03-22
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Nu när vi vet att det är flera som vill var med om en sådan träff kan vi väl börja diskutera tidpunkt? Jag hoppas att det i så fall väcker intresse så att fler kommer till.

Jag är sjukpensionär så jag är inte låst till att ha det på helgerna. Det enda som ev kan vara ett hinder för mig är att några av mina ungdomar kommer hem. Men det beror ju också på hur många vi blir, med tanke på sovplatser etc. Om ni nu tycker att det är bra att ha det här hos mig, vill säga. Jag måste få säga att jag tycker det skulle vara jättekul om ni kom hit.

Likaså kan vi kanske diskutera vad ni har för önskemål om en sådan träff. Är det något vi ska köpa hem tillsammans? Eller har vi något var och en som vi kan dela med oss av? MM.
En grej som jag kan fixa är billigt bivax till ev salvor. Det köper jag i Töreboda för 65 kr kilot. Annars finns här nog inget som är speciellt billigt. Jag skulle också kunna dela med mig av mitt lavendelhydrolat, mot betalning, för sådant är ju ändå ganska dyrt. Men någon dl till var och en som kommer kan jag nog fixa. För ca 15 kr/dl. Det är mycket koncentrerat, köpt i Frankrike, av en ägare till en lavendelfarm.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-22
Äva Äva är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-01-19
Plats: Västerås
Citera:
Ursprungligen postat av Äva
Då har vi 5 som är intresserade av att träffas:

Hovaprest Hova
Beckis Göteborg
Äva Västerås
Sandra Västerås
Koshka Stockholm

Ett förslag! Om du koshka tar tåget till Västerås så hämtar jag upp dig vid station och så plockar vi upp Sandra och åker till Hovaprest. Är dete ok med dig Beckis att ta tåget så kan vi hämta upp dig vid station i Hova.

Jag är jätteintresserad av att göra riktig tvål. Igår fick jag en sändning från USA med ashäftiga tvålformar och totalt helt underbara mmmmmmm doftoljor. Jag är den typen som kör med både super okemiskt men också leker med konstgjorda dofter tilllika gillar jätte nyttig mat men samtidigt är torsk på falukorv hm...ja tillbaka till ämnet kanske. Beträffande bilen så tror jag vi har bra utrymme för både oss själva och allt vi vill släpa med oss. Okidoki detta är bara en idé och önskelista från mig, vad ni säga!?

ÄVA ps om det är någon mer som vill haka på så får vi nog plats med ett par till.

MVH
Äva
Reply With Quote
Gammal 2006-03-26
Hedersmedlem

Då kanske det är dags att bestämma tidpunkt som passar alla. Jag vill att ni kommer med förslag.

Då gör vi tvål. Ska vi göra bara kallrörd eller även våga oss på att göra varmrörd? Vi kan ju göra tvål första dagen så den hinner bli så klar att vi kan skära den, för de som inte har småformar. Jag har en 6-litersgryta, som är bra att göra tvål i. Jag brukar göra satser på ca 2.5 kg fetter/oljor i den.

Ska vi bara göra tvål, eller kanske bara några tvålsatser och sedan något annat?

När vi har bestämt vad vi vill göra så kan vi börja kolla vilka som har ev ingredienser. Jag har en del oljor hemma, som man kan ha till tvål. Även en del andra grejer till ex crémer och lotioner har jg hemma. Men inte allt.

Likaså vill jag veta om någon har speciella önskemål vad gäller maten. Kanske någon har allergier, eller inte gillar viss mat, eller av religiösa skäl inte äter viss mat. Kan vara bra att veta så tidigt som möjligt, så det hela flyter utan större problem.

Min mailadress är hovaprest@hotmail.com
Reply With Quote
Gammal 2006-03-26
Beckis Beckis är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2004-12-14
Jag tycker Hova låter som en utmärkt idé! För mig tar det ca 2,5 tim att köra dit, så jag kan nog ta mig dit på egen hand. Om det är någon mer från Borås-området eller någonstans på vägen som vill följa med så går det naturligtvis bra!

Jag skulle tycka att det vore väldigt roligt att göra tvål, eftersom jag inte har vågat ge mig på det än! Därför saknar jag naturligtvis det mesta man behöver till tvål. Mitt förråd är inte så jättestort överhuvudtaget, men om det är något vi alla saknar så kan jag ju köpa med det istället.

Eftersom jag har haft lite svårt med emulsioner det sista så kankse vi kunde göra något sådant, så jag får lite experthjälp!

Jag är tyvärr bunden till helger, så här kommer några förslag: 8-9 april, 6-7 maj, 20-21 maj, 3-4 juni. De flesta andra helger under våren är jag upptagen... MEn om 8-9 april är för snart för er och 6-7 maj för sent så får jag hoppa över den här träffen och hänga med på nästa istället!

VAd säger ni andra om detta?
/BEckis
Reply With Quote
Gammal 2006-03-26
Äva Äva är offline
Medlem

Jomen det fungerar alldeles utmärkt för mig 8-9 April eller 6-7 MAj eller 20-21 Maj. Ja tycker också att helger är bäst. Jag åker från Västerås och om det är någon som vill åka med mig så går det utmärkt. Jag har endel lavendelblommor c:a 1 kg som ja kan ta med. Jag har även fetter och oljor samt en jäkla massa tvålformar 3:d och andra. Om det är någon som är nyfiken på doftoljor så har jag en del sådana likväl. Beträffande matfrågan så är jag allätare.

KUL Kul Kul

MVH
Äva
Reply With Quote
Gammal 2006-03-26
Hedersmedlem

Det passar mig utmärkt båda de föreslagna helgerna. Kanske hellre den i april, eftersom det kanske är dags för trädgården i slutet av maj. Ja, inte för att jag ör så flitig med den som jag skulle vilja, allt sådant tar förskräcklig tid för mig, så maken sköter det mesta, men rosorna har jag lovat att dem ska jag beskära. Det brukar ta sina modiga veckor.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-30
Hedersmedlem

Hallå, det blev så tyst här. Kommer ni? Ni är i alla fall jättevarmt välkommna hit.

Reply With Quote
Gammal 2006-04-03
Hedersmedlem

Hallå, det är nu till helgen det är. så jag hoppas ni hör av er. Så jag hinner planera mat och sådant, hinner inte det i slutet på veckan.
Reply With Quote
Gammal 2006-04-03
koshka koshka är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-06-04
Plats: Stockholm
Ledsen

Hej,
Oj, ber mycket om ursäkt.. jag har inte varit här på sistone pga att jag jobbar alla dagar till kl 19, även helgerna... är trött och helt slut.. Ledsen verkligen att jag ville så gärna men är inte alls förbered för detta nu.. kanske längre framåt?
Önskar alla lycka till och en riktig givande helg... ni får gärna berätta senare om träffen
Reply With Quote
Gammal 2006-04-04
Äva Äva är offline
Medlem

Hej Hovaprest!

Det blev tyst som i graven efter mitt inlägg, vet inte vad som hände men blev lite orolig för om jag kvävde den spirade idéen med mina idéer och förslag, att jag gick på för mycket.

I och med att jag inte hörde något så trodde/tänkte jag att det inte passade denna kommande helg och jag har nu fått endel annat på mitt bord som jag måste ta hand om.

Jag vill dock tacka för och bekräfta dig för ett storsint erbjudande och hoppas innerligt att det går fler tåg.

MVH

ÄVA
Reply With Quote
Gammal 2006-04-04
Beckis Beckis är offline
Medlem

Jag känner också att det blir ltie plötsligt nu, väntade också på svar från de övriga. Men jag tycker deffinitivt att vi ska bestämma ett annat datum så snart som möjligt så att det blir av! Vore tråkigt annars, tycker jag!

Och Äva, du har absolut inte gått på för hårt!
Reply With Quote
Gammal 2006-04-05
Hedersmedlem

Ok, då får det blir senare då. Ska vi börja spåna om tid redan nu, så det blir av? Det vore kul om vi kunde göra det innan det är full sommar.
Reply With Quote
Gammal 2006-04-06
Beckis Beckis är offline
Medlem

De datum jag kan är fortfarande 6-7 maj, 20-21 maj, 3-4 juni.

Passar något av dem för er?
Reply With Quote
Gammal 2006-04-06
Äva Äva är offline
Medlem

Okej det passar mig bra 6-7 Maj.

MVH
Äva
Reply With Quote
Gammal 2006-04-15
Hedersmedlem

Nu kan jag också ge klartecken för den 6-7 maj. Vore jättekul om det kunde bli då.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 04:12.