Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hårvårdsforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Hårvårdsforum För recept, se Medlemmarnas recept > Hårvårdsrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2009-01-28
RagDoll RagDoll är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-02-09
Hår som vägrar växa?????

Ja,kör med hederlig hårbottenmassage,men det finns säkert nån kunnig här som kanske har nåt råd?
Mit hår har varit axellångt i evigheter känns det som,jag är mkt noga med hårbottenrengöring osv,men det verkar inte hjälpa så värst...
Har spanat lite i afrikanska hårbutiker där det finns en del olika sorters oljor som ska stimulera hårväxten,men har faktiskt inte provat det än.
har dessutom torrt hår så jag vill ju inte torka ut det heller
Har nån nåt tips hade jag blivit mkt tacksam!!!!
Reply With Quote
Gammal 2009-01-28
Blomman Blomman är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-02-14
Plats: Kalmar
Det finns ett schampo som ska göra att håret växer snabbare, eftersom det stimulerar hårbotten. Det heter Recapeen och är ett naturligt schampo. Jag har själv inte provat det, men jag tycker absolut att du ska testa. Sök på internet eller fråga i hälsokostaffärer. man har ju alltid pratat om B vitamin som ska vara väldigt bra för hår och naglar.
En ört som är bra är åkerfräken. Kan både drickas som te och användas som örtavkok till att skölja håret med.
Allt är ju värt att testa om man vill ha längre hår. Normalt växer håret 1 cm i månaden.
Hoppas något funkar för dig!
Gammal 2009-02-10
RagDoll RagDoll är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-02-09
Tack så mkt för ditt svar,jag trodde av nån anledning att det bara var för män...men jag ska ta och testa det
Reply With Quote
Gammal 2009-02-11
Blomman Blomman är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-02-14
Plats: Kalmar
Det är ju helt värt att prova! Det enda är väl att du kanske får en doft av Axe eller nåt liknande i håret :-) Jag skulle absolut gjort det. Om du nu provar det, så skulle det ju vara intressant att höra vad du får för resultat. Häng inte heller upp dig på den sorten. Det finns säkert massor av olika.
Lycka Till
Gammal 2009-06-08
heron heron är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-11-13
Plats: falköping
prova att dricka ett avkok på åkerfräken och/eller brännässla!! Gör ett STARKT avkok som du sedan späder när du ska dricka. Måste koka ca 10min för att kiseln i åkerfräken/brännässlan ska koka ur.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 17:56.