![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Registrering | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök i alla forum | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningssätt |
|
|||
|
|||
Vad heter olivåterfettning på engelska?
Jag sitter och söker på aromantic och hittar inte, har copsat in från råvaruforumet dom engelska namnen, men tyvärr inget napp
![]()
|
|||
|
|||
Med detsamma jag håller på och frågar: Är dethär guarmjöl? http://www.aromantic.co.uk/product.p...7&cat=0&page=1
|
||||
|
||||
Olivåterfettning: http://www.aromantic.co.uk/product.p...&cat=12&page=1
Och det andra är guarmjöl
|
|||
|
|||
Citera:
|
||||
|
||||
Hum, länken funkar för mig...
Fat-restoring Agent verkar det heta, och det vore ju logiskt ![]()
Administratören Shenet Forum Senast redigerat av Admin : 2010-02-05 klockan 18:41. |
|
|||
|
|||
Citera:
![]() Tack för hjälpen!
|
|||
|
|||
Jag tappar så lusten att göra nånting när det är så svårt att söka på aromantic
![]() Nån som kan hjälpa mej hitta laurylsulfat och betain? Lanolin hittade jag inte heller.
|
||||
|
||||
De tensider och råvaror som hör ihop med det finns under fliken:
http://www.aromantic.co.uk/Hair-Bath...nts-Page-1.htm Var bor du? Det finns ju andra ställe på nätet som är lättare att beställa ifrån om man vill slippa engelskan. Men de har ofta ganska hög frakt utanför Sverige.
|
|||
|
|||
Citera:
Det är inte engelskan som är ett problem, det är lika illa på svenska och latin. Jag har lite svårt att förstå varför dom engelska översättningarna härifrån shenet från "råvaror" inte hittas på aromantic, jag copy-paste:ar systematiskt och ändå är det många ingridienser som inte hittas. Jag bor i Finland. Tänkte göra en beställning från Crearome, men eftersom det inte går att betala med visa där kostar det mej 7€ extra, + att frakten får jag inte veta förrens dom därifrån skickar mej ett mejl på vad jag ska betala och vart. Jag handlar en hel del på nätet, men undviker oftast svenska sidor just pga det föråldrade betalningssystem dom flesta sidor håller sej med. 7€ är ganska mycket i avgift bara för att få betala sina varor som det kostar oss här i avgift att göra en utländsk betalning. Med visa kommer ingen avgift till, annat än räntan. Tack än en gång för hjälpen! ![]()
|
|||
|
|||
Citera:
Jag tippar att Aromantic erbjuder kunderna egna recept, och där anges de handelsnamn de själva saluför. Det står i receptet att man ska ha Omega Fat-restoring Agent, ingen behöver bry sig om vad som är däri, alla är glada och nöjda. Men om någon utifrån försöker beställa, som "tillhör" ett annat system, då kan vi leta ihjäl oss efter vad vi vill ha. (Crearome och Sannanature är i alla fall lite bättre, där brukar INCI-namnet stå i råvaruinformationen. En tänkt kund utifrån kan om inte annat google-söka på sajten och via INCI-namnet cetearyl glucoside hitta den produkt som alla av oss benämner med handelsnamnet vegetal.) Senast redigerat av Vaxet : 2010-02-06 klockan 12:14. |
|
|||
|
|||
jag googlade på namnen tex "decyl glucoside" och fick bra svar bla till shenet! Fick även svar på shenet "sök"!
|
|
|||
|
|||
Citera:
|
|||
|
|||
Hm, det kanske går att ta sig fram med google på aromantic med? De borde verkligen ange INCI-namnet.
Om du på en vanlig googlesökning-sida klickar på avancerad/advanced kommer du till en sida som ser ut ungefär så här http://www.google.se/advanced_search?hl=sv Skriv in INCI-namnet på "med den exakta frasen". Vid "Domän" behåller du default "Endast sidor från denna domän", samt skriver in aromantic.co.uk i rutan. Du får många irrelevanta träffar, men bör även kunna leta dig fram till rätt sida. Men direkt smidigt är det inte. Senast redigerat av Vaxet : 2010-02-06 klockan 13:03. |
|
|||
|
|||
Citera:
![]() Varför gör dom det så svårt egentligen? Om jag inte skulle vara så envis som jag är så skulle jag gett upp för länge sen. Jag ska nog mejla tuoksukauppa.net och fråga om hon kan ta hem ingridienserna åt mej, sist jag frågade skulle hon göra det åt mej, men då kom jag på andra tankar.
Visningssätt | |
|
|