![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Registrering | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök i alla forum | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Tvålforum För recept, se Medlemmarnas recept > Tvålrecept. |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningssätt |
|
||||
|
||||
Hej,
nu har jag hittat Neutral diskmedel på Willys. Gjorde en sats igår kväll ska testa idag. Ska testa att ta med glycerin nästa gång. Hälsningar
|
||||
|
||||
Jag använder min dagligen. Fungerar precis som dyr köpt duscholja.
Ska blanda en sort till med lite myntadoft. Att skaka är det jobbigaste... Men det är värt det. Man får ju 2-3 liter egen för samma pris som 300 ml köpt!
|
||||
|
||||
Jag har testat att göra duscholjan med laureth sulfat istället för med diskmedel. Funkar utmärkt!
|
||||
|
||||
Citera:
|
||||
|
||||
Jag använde det receptet med glycerin i (13 % tensid, 83 % olja och 4 % glycerin). Använde olivolja, blev jätte tjockt efter några dagar. Liknar mer kräm än olja. Funderar på att dra ner tensiden till 10 % eller till ännu mindre beroende på hur det blir. Kanske blir mindre stabbig då.
|
||||
|
||||
Jag lägger upp den varianten i receptforum
|
||||
|
||||
Ok
|
|||
|
|||
..så det är ett så pass enkelt recept: 13% tensid, 83% olja ch 4% glycerin? Jag skulle vilja ha i honung och rosenvatten, hur gör jag då? Ska jag blanda ihop rosenvatten och honung och blanda samman med oljedelen?
Jag har kollat på recept för flytande tvål med en massa grejor i: betain etc. Det här är ju kanon, mkt bättre. |
|
|||
|
|||
Receptet av Mimmi (inlägg 2) infört på sidan
Flytande tvål http://www.shenet.se/recept/tvalflytande.html Webmaster |
|
||||
|
||||
Hej,
Kan man tillsätta lite färg och i så fall vilken typ av färgämne?
|
|||
|
|||
Du kan ha i vanlig flytande tvålfärg.
|
|
||||
|
||||
Tack!
![]()
|
|||
|
|||
Hej!
Är det någon som testat denna med lite mjölksyra i? Skulle det fungera tror ni? //JR |
|
||||
|
||||
Citera:
Gör lite för eget behov. Och har väl langat nån _tom_ burk o flaska nån gång... Vill någon ha något i, så får dom hjälpa mig blanda till! ![]() Senast redigerat av Morticia : 2008-02-04 klockan 19:35. |
|
|||
|
|||
Tack för svaret :-)
Ska testa i kväll! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningssätt | |
|
|