Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Råvaruforum > Allmänna råvarufrågor
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2007-07-27
vanilla vanilla är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-07-05
honung i stället för glycerin?

Hej!
Hittade ett recept på nattkräm på shenets recept.Där står att man ska ha 4% glycerin eller honung.Har inte sett att man kan använda honung på det sättet förut.Vet någon?Jag har inte glycerin hemma, men tycker det låter lite konstigt.Om man ska köpa glycerin, går det bra med den som man kan köpa på apoteket då?Och går det bra med sheasmör i st f kakaosmör?
Har torkad rölleka som legat i 3-4-5 år.Är det någon kraft kvar om man gör infusion till ansiktsvatten?
Reply With Quote
Gammal 2007-08-09
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Hej, ja, du kan använda apotekets glycerin. Ta dock i något mer eftersom det är mer vatten i den är i ex Crearomes glycerin. Ja, du kan byta ut kakaosmöret mot andra fasta fetter. En gång när jag inte hade annat hemma så tog jag helt enkelt kokosfett köpt på Ica. Ja, jag vet, inte det bästa, men både en kräm och en lotion blev i alla fall jättebra. Och det är ju 100 gånger bättre än mineraloljor i alla fall.

Vad gäller röllekan så rekommenderar jag dig att testa. Jag kan inte ge helt klar besked på den punkten.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 10:38.