Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Giftigt/skadligt?
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2006-12-19
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Hejsan. Precis Cissi, så gör jag. Ibland gör jag grejer som mina ungdomar ger i present till kompisar som är veganer. Då är jag jättenoga med att inte ha i ex silkesprotein, ullfett eller glycerin från Apoteket (eftersom de inte kan upplysa om det är veg eller animaliskt) mm. Men visst borde det även vara så när man köper produkter. Många gånger står det att den är helt vegetabilisk men så är den det inte alls. Ett exempel är de sk glycerintvålarna. Där är det inte ens säkert att glycerinet är från växterna. Dessutom är ju tensiderna kemiska produkter, inte naturliga alls. Likaså kan jag då inte få in i min skalle att bivax, ullfett och silkesprotein är vegetabiliska.
Reply With Quote
Gammal 2007-02-01
Angela Angela är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-02-22
Det handlar nog inte så mycket om vad som är naturligt. Kodynga och asfalt är ju naturligt, men ingen vill ha det i hudvård.
Bivax, ullfett och silkesprotein är ju inte en restprodukt av slaktade djur, som djurfetterna är, det är väl där skillnaden ligger - i hur det framställs.
Reply With Quote
Gammal 2007-02-01
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Tja, man kan tydligen se det på flera sätt. Om man kan tänka sig att äta det slaktade djuret, så varför inte smörja in huden med det. Man äter ju inte precis kodynga och asfalt!!!

Många säger ju att huden äter!
Reply With Quote
Gammal 2010-03-17
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-11-30
På vilket sätt är propylenglykol giftigt eller skadligt?

Det är en petroleumprodukt, ingen naturprodukt alltså. Men den är mycket mindre giftig än etanol. Och skadlig?
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 10:37.