![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Letar i mina anteckningar... Jag har inte testat.
Men mängder stämmer med vad som brukar fungera. Man kan köpa chokladarom (finns på crearome och Sanna Nature bland tvåltillverkning) och ta i 0,5-1 ml för ökad chokladdoft De är ofarliga att äta. Och milda nog för _hela_ kroppen... Chokladolja 85 ml mandel eller aprikosolja 15 gram kakaomassa eller kakaosmör med doft (finns på crearome) 5 gram mörk choklad 1 ml E-vitamin ev. 15-30 droppar eterisk olja (apelsin passar bra!) Värm oljan i vattenbad så mycket att kakaosmör och mörk choklad smälter helt. Rör ner E-vitamin när oljan har 40°C. Och eterisk olja när oljan har ca 30°C Häll upp på flaska. Massagekaka Smält i vattenbad: 85 gram kakaosmör 15 gram mörkchoklad (minst 70% kakao) eller kakaomassa Blanda ner när massan har 40°C: 1 ml E-vitamin Och senare när massar har 30°C: ev. 15-30 droppar eterisk olja (apelsin passar bra) Och häll i lämplig form. Låt stelna. Smälter på kroppen man man låter den glida runt. Varm Shea-kakaomassage 50 ml Sheaolja 50 gram kakaomassa eller kakaosmör med doft (säljs på crearome) 1 ml E-vitamin ev 15-30 droppar eterisk olja Värm olja och kakaomassa så kakaomassan smälter i oljan i vattenbad. Rör ner E-vitamin när massan har 40°C. Och eterisk olja när oljan har ca 30°C Används varm och smält. Håll den varm i vattenbad med du använder den. Rester kan sparas kall/stel i kylen i lämplig burk/flaska.
Gör lite för eget behov. Och har väl langat nån _tom_ burk o flaska nån gång... Vill någon ha något i, så får dom hjälpa mig blanda till! ![]() Senast redigerat av Morticia : 2007-04-23 klockan 01:15. Orsak: lagt till eterisk olja + lite mer recept. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningssätt | |
|
|