Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Hudvårdsforum För recept, se Medlemmarnas recept > Hudvårdsrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2010-05-05
minikakan minikakan är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2010-03-17
överkännsliga ögon (mot allt)

Hej!

Har i många år haft problem med svullnande och röda ögonlock dock ingen klåda, problemen kommer och går lite veckovis men alltid lite problem med dem. Kom hem från Afrika för 4 månader sedan, där fick jag två ögoninfektionen (antagligen av smutsigt vatten)men de läkte fint. fick nog av röda och svullna ögonlock och använda protopic salva under en period men den gjorde inget bättre. Hur som helst så har mina ögon både kring ögonen och nu även i dem sparkat bakut totalt. De vill inte ha ngt nära sig, inte ens opafymerade mjukgörande bra salvor som tidigare gått. Det känns svullet och lite grusigt och kliar allt som oftast. Smink ska jag inte ens tänka på runt ögonen. Men det kliar även när jag inte gör ngt speciellt licksom, det bara kommer och går även om jag inte smetar in något och jag ser inte sambanden alls. Det verkar som om ögonen blivit totalt överkännsliga för typ allt. Detta suger verkligen att se hur ögonen bara blir mer problem hela tiden! Har ngn råd om vad det kan vara, tips på något sätt så vore jag supertacksam. Jaghar gjort kontakteksem koll och tålde allt (de testatde massor), det har visat sig att jag inte är inte allergisk mot något förutom pälsdjur som jag helt tar avstånd från. ögonläkaren säger att mina ögon ser helt fina ut och kan inte se något konstigt. Har testat receptfria allergidroppar vilket bara funkar för studen. Jag har atopisk eksem så jag har känslig hud och slemhinnor sedan innan men detta är bara för mycket

Tjipp!
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 08:55.