![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Registrering | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök i alla forum | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningssätt |
|
|
|||
|
|||
Krämen doftar starkt
Hej!
Jag gjorde min första kräm häromdagen. Förutom oljor, sheasmör och e-vitamin använde jag ME/VF-fett, cetylalkohol och paraben. Jag är nöjd med hur den blev i konsistensen, men den luktar inte gott. Den luktar....plast?...sjukhus? Jag ville ha en relativt doftfri kräm, men det är inte denna. Blir det bättre med vegetal? Ska jag byta parabenet mot något annat? // Nellan |
|
|||
|
|||
Svar: Krämen doftar starkt
Hej
Inte för att jag vet om det är relevant för doften, men hade du ingen vätska? /mimmi |
|
|||
|
|||
Jo, jag hade destillerat vatten från apoteket.
Fettfas 3 g Ve 1 g cetylalkohol 5 g sheasmör 12 ml rapsolja Vattenfas 5 g Mf 54 ml destillerat vatten 2 ml honung 8 dr paraben Fas 3 5 ml gurkört 3 ml vetegrodd 2 ml e-vitamin |
|
||||
|
||||
Gurkörtsolja kan tillsammans med vatten bilda en skum doft.
|
|||
|
|||
Aha. Tack!
|
|
|||
|
|||
Citera:
|
|
||||
|
||||
Citera:
Det är en av anledningarna till att oparfymerade produkter doftar. Och ibland stinker. Och tillverkarna måste tillsätta ämne som maskerar för att det ska gå att sälja. Eller använda doftfria oljor och fetter.
|
|||
|
|||
Citera:
Varma hälsningar från Candelilla. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningssätt | |
|
|