Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Lagforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2010-01-28
eisot eisot är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-02-08
Plats: Vojakkala, norr om Haparanda
"Mini säkerhetspapper" finns nu!

En säkerhetbedömare i England (som jag känner genom ett forum) har arbetat fram "mini säkerhetsbedömningar" till en mycket överkomlig summa.
Det finns t.ex. för läppbalsam, Bad & dusch producter, tvåltillverkning mm.
Läs mer HÄR
Reply With Quote
Gammal 2010-01-30
CaK CaK är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-02-13
Intressant!
Hur är det med var man producerar sin kosmetika. Det ska väl också vara ett cetrifierat ställe? Vad vet ni om dethär? Intresserad av att höra! Många av mina vänner har frågat varför jag inte gör kosmetika till försäljning, men det är så mycket att reda ut tycker jag...
Reply With Quote
Gammal 2010-01-30
eisot eisot är offline
Medlem

Citera:
Ursprungligen postat av CaK
Intressant!
Hur är det med var man producerar sin kosmetika. Det ska väl också vara ett cetrifierat ställe? Vad vet ni om dethär? Intresserad av att höra! Många av mina vänner har frågat varför jag inte gör kosmetika till försäljning, men det är så mycket att reda ut tycker jag...
Jag tar för givet att du läst de andra trådarna här med mer info om vad som gäller.
Ang tillverkningsplatsen så har Sverige ett extra krav på att man ska ha en avskild plats för sin tillverkning (en särskild lokal sa de till mig) och alla verktyg för tillverkningen ska användas enbart till detta. Anledningen är att det inte av misstag ska kunna bli korskontaminering. Man kan alltså inte använda samma mixer, visp, skål etc. till matlagning som till krämtillverkning.

Senast redigerat av eisot : 2010-01-30 klockan 16:10.
Reply With Quote
Gammal 2010-01-31
CaK CaK är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-02-13
Det är bra att nån emellanåt påpekar åt en att inte fastna i gamla vanor. Jag brukar nämligen alltid bara klicka på "nya inlägg" och glömmer att kolla sånt jag missat. Tack Eisot jag ska läsa igenom "lagforumet" också I Finland har vi också lag på(har jag för mig) att kosmetika måste tillverkas på ett ställe som blivit godkännt. Dvs. har någon sorts certifikat. De blandar och tillverkar kosmetika för firmor. Att få en flaska blandad och fylld kostar ca. 1-2e beroende på hur stor mängd det är frågan om. Minimi var väl några hundra flaskor. (flaskan och ingredienserna bekostas själv...)
Reply With Quote
Gammal 2010-01-31
eisot eisot är offline
Medlem

Jag har funderat på att så småningom bygga in allt i ett skåp typ såna där "kök i ett skåp" som fanns en gång i tiden. Man öppnade luckorna och där fanns spis, diskbänk,skåp, kyl etc. Det vore ju perfekt och tar inte så stor plats. Har man stor källare så kan man ju ha det där.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 07:10.