Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Lagforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2008-01-28
Nellie Nellie är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-01-28
Handgjord naturkosmetika

Hej. Jag är ny på forumet och vet inte riktigt var jag ska sätta detta inlägg, så jag hoppas att här går bra.

Jag är utbildad hudterapeut och länge varit intresserad av handgjord naturkosmetika. Jag tillverkar olika slags produkter för både hår och hud för mig och min familj, men nu har jag valt att börja sälja de på mitt företag. Produkterna är registerade hos läkemedelsverket.

Det jag undrar är nu lite vad som egentligen gäller runt omkring ang hygien och försäkring. Produkterna tillverkar i mitt kök och jag undrar om det är ok att sälja produkterna då? Vet någon vilka regler som gäller vid tillverkning av dessa produkter för att kunna sälja dem?

Sedan undrar jag om man borde ha någon försäkring och var man vänder sig i sådant fall?

Tacksam för svar.
Reply With Quote
Gammal 2008-01-29
Cissi's Avatar
Cissi Cissi är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-09-21
Plats: Västerås
Tyvär så kan du inte tillverka produkter för försäljning hemma i köket. Du måste hålla till i speciella lokaler. Läkemedelsverket har all information som du kan behöva.

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 11:04.