Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Acne (finnar, pormaskar och annat sånt vi alla lider av)
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2007-04-19
JohannaD's Avatar
JohannaD JohannaD är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-04-19
Fuktcreme som inte ger finnar

Det är så att jag har otroligt lätt att få finnar och behöver en fuktighetsbevarande creme. Kanske bör berätta om min hydtyp.. har supertorrhy efter tvätt och blir fet efter 2 timmar.. har relativt stora porer i hela ansiktet. Fick ett fruktansvärt acne utbrott innan jul av en reaktion på p-piller och har därefter både djupa och röda ärr på kinderna. Får småfinnar regelbundet. Inte rolig hy mao.

Har testat bla. dr hauschkas ansiktsolja och dagcreme men dessa gjorde mej blank väldigt snabbt och absorberades inte så bra. Använt dermalogicas serie men slutade pga att den innehöll så mycket dåliga ingredienser(silikoner osv). Använder just nu Rosenseriens tvättgel och dr H. special toner och rosen seriens creme för fet hy. Men den sistnämda ger mej en massa whiteheads(kometika acne?) tror det är från kokosoljan. Känns väldigt surt då den är i särklass den som håller min hy blank och fin plus att jag älskar att den innehåller aloevera.

Hjälp mej
Reply With Quote
Gammal 2007-04-19
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
Jag kan inte tipsa om bra produkter att köpa!
Men någon annan här kanske kan?

Jag har liknande problem.
Men jag skippade köpekrämer för något år sen. Och gick över till att blanda egen ansiktsolja. Med jojobaolja, tistelolja, gurkörtsolja, druvkärnsolja, E-vitamin och A-vitamin.
Huden får vila slipper tillverka massa eget fett för att skydda sig mot uttorkning. http://www.shenet.se/ravaror/hudtypfet.html

Jag använder en hel del aloevera gelé i ansiktet. Som den är eller blandad med ansiktsoljan.

Mer om huddtyper och olja råvaror som är bra:
http://www.shenet.se/ravaror/hudtyp.html
Reply With Quote
Gammal 2007-04-19
JohannaD's Avatar
Medlem

Jo igentligen skulle jag göra egna produkter men det känns som man behöver ett mindre labb för det. Brukar "fuskblanda" tex blanda i tee tree oil i ansiktvatten och oljor i lermasken osv så nästa steg att göra helt egna är inte långt.. men just nu vill jag bara hitta en köpescreme som funkar.

var köper du Aloevera föresten?
Reply With Quote
Gammal 2007-04-19
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
Jag gör i köket. Inget labb här inte.

http://www.bodystore.nu Mest för jag sällan har vägarna förbi hälsokostbutiker.
Läs nog så du inte köper med silikon/dimetikum i. Helt onödigt.

Och dyrast är inte bäst. Finns flera sorter utan onödiga ingredinser som är rätt bra pris på.
Reply With Quote
Gammal 2007-04-19
JohannaD's Avatar
Medlem

Del lutar åt antingen Exuviances eller Annemarie Börlinds ansiktscremer.. men det är på flera kompromisser då båda innehåller en hel del tvivelaktiga komponenter.
Reply With Quote
Gammal 2007-04-19
Rosenknopp's Avatar
Rosenknopp Rosenknopp är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-01-24
Plats: sundsvall
Hej,

har du testat Decleor? Det går att få prover för att testa först innan man köper.

Hälsningar
Gammal 2007-04-20
JohannaD's Avatar
Medlem

Nej decelor har jag inte testat.. synd att ingen innhållsförteckning går att hitta på produkterna
Reply With Quote
Gammal 2007-04-20
maya9212 maya9212 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-11-16
Plats: Nyköping
Question

hej!

Har du testat Dermanords produkter?? Det är väldigt bra. Deras hemsida är www.dermanord.se
Reply With Quote
Gammal 2007-04-21
JohannaD's Avatar
Medlem

dermanord
tack, det ska kollas upp
Reply With Quote
Gammal 2007-04-22
Mircalla Mircalla är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-04-15
De bästa cremerna jag har hittat är av märket 'Miessence'. De är det märke jag har stött på som anväder mest naturliga ingredienser, och dessutom ekologiskt odlade (vilket jag tycker är viktigt).

Företaget som står bakom har lite skumma försäljningsmetoder, och produkterna är inte helt lätta att få tag på, men de är fantastiskt bra och har inte många tveksamma ingredienser.
Reply With Quote
Gammal 2007-04-24
mysan mysan är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-04-21
Hej,

verkar som att vi har lite samma problem.
Du skrev att du använder kräm för fet hud. Jag tror att det kan vara en idé att satsa på en kräm för normal eller torr hud istället, eftersom du också skriver att din hud blir torr efter tvätt.
Jag har börjat använda en ansiktsolja istället för kräm och är mycket nöjd. Kanske en idé att satsa på tex jojobaolja och tistelolja? Jojoba är mellanfet och tisteloljan torr, så om du experimenterar lite så hittar du nog en kombination som absorberas snabbt. Det behöver inte bli så dyrt heller.
Reply With Quote
Gammal 2007-12-29
Tokfia Tokfia är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-12-29
Många av Decleors produkter innehåller mineraloljor!!! Kanske inte det bästa valet...
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 09:29.