Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Acne (finnar, pormaskar och annat sånt vi alla lider av)
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2007-03-23
Lil Lil är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-03-23
Thumbs up Kolloidalt Silver

nån som hört talats om?

länkar då jag är lat och inte orkdar skriva.
Men det här tror jag kan va nåt för alla.

http://vitaminer.jetshop.se/pub_docs/documents/VN12.htm

http://www.2000taletsvetenskap.nu/ti...4/96-4art3.htm

http://www.google.se/search?hl=sv&sa...silver&spell=1

Har haft problem med min hy sen 2001.
Det är inte acne men har fått olika mediciner av olika läkare och INGET har hjälpt.
Köpte min första bruk av silvret igår och man ska ju dricka det jag vet vilket jag gjorde.
Men jag duttade även på mina "grejer" som nu istället för "finnar" jag gjort till sår då jag pillar så in i hel--e på dom.

Och som brukar det brukar svida och göra ont efter jag pillat.

Igår när ja kom hem, tog jag lite av medlet på mina "grejer...
OCH det jag brukar försöka pilla bort som sitter i som brukar sitta fast, blev mjukt ooch lossnade. Idag är såret mindre, svider inte och har läkt mer på en dag på ett sätt det aldrig gjort tidigare.

Tycker ni ska testa de här..
Även ni som inte har hud problem. Läs vad det står om Silvret.
Mirakel grej!

(Har velat dö pga min hy, igår fick ja hopp om livet, idag är jag glad och hoppas det fortsätter läka så här fint)

Hej!
Reply With Quote
Gammal 2007-03-24
Cissi's Avatar
Cissi Cissi är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-09-21
Plats: Västerås
Nåt att tänka på kanske är att silver ansamlas i kroppen (är en tungmetall). Och det finns personer som fått sina liv förstörda på grund av att de ätit silverlösning. Silvret lägger sig som en invärtes tatuering och går aldrig bort, resultat du får silvrig och grå hud för resten av ditt liv.
Gammal 2008-02-11
annaost annaost är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-02-11
Exclamation

Citera:
Ursprungligen postat av Cissi
Nåt att tänka på kanske är att silver ansamlas i kroppen (är en tungmetall). Och det finns personer som fått sina liv förstörda på grund av att de ätit silverlösning. Silvret lägger sig som en invärtes tatuering och går aldrig bort, resultat du får silvrig och grå hud för resten av ditt liv.
Hej, silver är INTE en tungmetall, det är möjligt att det andra stämmer, det är en av anledningarna jag är på nätet för. Skaffa mig information om det hela, snälla kolla fakta innan du skriver .
Reply With Quote
Gammal 2008-02-11
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
Tungmetall är en metall eller legering som har en densitet som är högre än 4–5 g/cm3.
Silver har 10.49g/cm3
Reply With Quote
Gammal 2008-02-12
Milou's Avatar
Milou Milou är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2002-12-09
Visst är det en tungmetall, så här säger Nationalencyklopedin:
"tungmetall, metall eller legering med densitet högre än 4 500-5 000 kg/m3 till skillnad från lättmetall, som har lägre densitet. Med denna definition är de allra flesta, eller över 60, av de metalliska grundämnena tungmetaller. Exempel är vanadin, krom, mangan, järn, kobolt, nickel, koppar, zink, molybden, volfram, silver, guld, kadmium, kvicksilver, tallium, tenn, bly, arsenik, antimon och vismut samt de metalliska modifikationerna av selen och tellur."
Reply With Quote
Gammal 2008-02-12
annaost annaost är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-02-11
Kolloidalt silver

Sorry, jag borde lyssna på mina egna råd. När jag tänkte på tungmetall så tänkte jag på dom farliga, Bly , koppar, uran o.s.v.
Anna
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 04:47.