![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Registrering | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök i alla forum | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Medlemmarnas recept Här kan man publicera egna recept. Inget annat! |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningssätt |
|
|
|||
|
|||
Rossalva
![]() Jag tänkte prova att göra rossalva. Nu är jag väldigt tveksam om mitt recept är användbart? 15gr. Bivax 75ml Rosolja ( rosknoppar+olivolja) 10gr. Mangosmör 1ml E-Vitamin Rosenknopparna och olivoljan har dragit 5 veckor. Hoppas någon svarar. Senast redigerat av Maggan : 2008-02-24 klockan 11:56. |
|
||||
|
||||
Den bör bli mjuk och skön.
Och väldoftande!
|
|||
|
|||
Jag gjorde salvan nu i kväll.
Den blev så mjuk och väldoftande, som jag hade hoppats. |
|
||||
|
||||
Jag gjorde en sats rengöringskräm. Ska göra ringblomssalva med ullfett till helgen.
|
||||
|
||||
Svar: Rossalva
Hej!
Jag har provat att göra en kräm med doft av egna rosor. Intressant att höra att det fungerar att låta rosorna dra så länge i olivoljan. Jag lägger upp mina erfarenheter från det gångna året (2010), ska höra med admin var det lämpar sig bäst eftersom det är 3 A4 sidor långt. /Marica Senast redigerat av marica : 2010-12-27 klockan 19:52. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningssätt | |
|
|