Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Hudvård
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2010-09-03
Korpglugg Korpglugg är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-04-25
Ansiktsvatten, klurigt att få till nu

Har någon tips om recept för ansiktsvatten som ska användas efter rengöringslotion (emulgeringskräm på ricinolja och jojobaolja)?

Kraven är:
- Inga ört- eller blomvatten eller eteriska oljor
- Ej allantoin (varför reagerar jag dåligt på allantoin???)
- Ej mjölksyra

Det blir för mig bara glycerin kvar :/ Och aloe vera verkar gå bra. Ska testa med calendula också. Kanske kattmynta går bra. Återstår att testa lite.

Så jag tar gärna emot tips.

Jag vill "få bort rester" och fräscha upp huden innan min ansiktsoljeblandning (olja + aloegel).

Min hud verkar inte alls gilla sura saker.

Jag reagerar på allantoin, syror och lavendel. Samt många andra örter och eteriska oljor. Även på vanliga oljor om de har tydlig doft. Jojoba, riskli och liknande går bra, men inte oliv, mandel, sesam. Jag reagerar även dåligt på kalikonservering och använder enbart parabener. Alla rengörande leror är som syra i ansiktet och det bränner och blir svullet i huden.

Jag vet inte vad som har hänt, jag reagerade inte på något förr.

(Jag går hos en dermatolog, men det går väääldigt lååångsamt framåt och hon verkar inte kunna hjälpa mig. Hon är ändå bättre än de 3 jag har avverkat och som mest fnyser åt problemen.)
Reply With Quote

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 06:29.