![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Registrering | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök i alla forum | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Tvålforum För recept, se Medlemmarnas recept > Tvålrecept. |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningssätt |
|
|||
|
|||
Hjälp mig med omsmältning!!
Hej alla tvålexperter
![]() Jag som nybörjare prövade i helgen att smälta min första tvål. Från tips av en kompis värmde jag först upp tvålen till 60 grader celcius, och blandade den sedan med en skål fylld med Jolt Cola. Kolsyran och det starka koffeinet ska, enligt intell från en god vän, smälta tvålen. Jag har nu haft den i rumstemperatur inom plastfolie i 5 dagar, och sedan blandat in lite salpeter syra för att stärka denna än så länge långsamma process. Vad gör jag för fel? Eller behöver det mera tid? Hjälp snälla! Hälsningar, Roland ![]() |
|
|||
|
|||
Oj, det du beskriver har jag aldrig hört talas om. Jag river min tvål fint på rivjärn, fuktar den lite med aloevera juice och täcker skålen. Kör den sedan i micron på medium i 30 sek intervaller. Rör om mellan varje intervall och fyller en tvålform med massan när den har rätt konsistens.
Det finns även andra sätt som att smälta tvålflisen i ett vattenbad i ugnen. Då används ofta en stekpåse ![]() Googla eller sök här på forumet om du vill ha fler tips. Lycka till, Cicci |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningssätt | |
|
|