Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Acne (finnar, pormaskar och annat sånt vi alla lider av)
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2006-06-04
SeF SeF är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-06-04
Pormaskar på näsan, vad gör man?

Hej!

Jag är 20 år fyllda, har inte några finnar, men något som stör mig väldigt mycket är pormaskarna på näsan... och vill få bort dessa, har kikat på lite olika produkter,
annat man kan göra, skulle uppskatta tips.

Senast redigerat av Admin : 2007-03-13 klockan 23:45. Orsak: Tagit bort "reklamen".
Reply With Quote
Gammal 2006-06-05
parisa parisa är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-06-05
Har du provat ansiktbehandling? Jag menar inget som du ska göra hemma utan att gå till ett ställe där de utför. Det kan vara frisörer, parfymeri, etc. Priset kan vara 300 uppåt här i Malmö.
Reply With Quote
Gammal 2006-06-05
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Hej, jag vet inte men det kanske skulle fungera med att göra en lermask?!
Reply With Quote
Gammal 2006-06-05
SeF SeF är offline
Medlem

Jo jag har provat ansiktsbehandling, på en hudklinik, och hon klämde väl bort de flesta då, hade inte mycket pormaskar på ca 1 månad, men nu är de tillbaka igen... känns lite meningslöst
Citera:
Ursprungligen postat av parisa65karimi
Har du provat ansiktbehandling? Jag menar inget som du ska göra hemma utan att gå till ett ställe där de utför. Det kan vara frisörer, parfymeri, etc. Priset kan vara 300 uppåt här i Malmö.
Reply With Quote
Gammal 2006-06-05
SeF SeF är offline
Medlem

Citera:
Ursprungligen postat av hovaprest
Hej, jag vet inte men det kanske skulle fungera med att göra en lermask?!
Hej! Hehe ja kanske det skulle göra, jag vet än mindre så... men kan prova i alla fall
Reply With Quote
Gammal 2006-06-06
koshka koshka är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-06-04
Plats: Stockholm
Hej,

Jag har haft sådana.. och de dyker upp då och då... Rengöring är det viktigaste... jag brukar ånga och medan porerna är öppna tar jag lermasken.. rengör på djupet.. jag brukar använda vit lera med kamomilhydrolat ... Sedan någon bra olja... druvkärneolja är torr med AHA effekt kan vara bra t ex... det beror vilken hudtyp du har i övrigt... hälsningar
Reply With Quote
Gammal 2006-06-13
gherkins gherkins är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-06-13
det absolut sista du ska göra är att klämma dem. det är förbjudet. men tvätta ansiktet varje dag och använd ansiktskräm efterat, över pormaskarna oxa. gör det regelbundet sa motverkar det att huden blir oljig, och hitta en bra kräm. det viktigaste är att det blir en rutin. pricken över i:et är att använda tea tree oil pa omradet ett par ganger i veckan, före krämen. detta tar inte bort pormaskarna helt, men de blir definitivt mindre och renare. tea tree är bäst, alltid.
Reply With Quote
Gammal 2006-06-26
yavanna yavanna är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-03-21
Plats: Tomelilla
äggvita

är jättebra att avsluta storrengöringen av huden med. Vanlig rå äggvita smetas på och får sitta kvar ett tag. Det "tajtar" porerna ch lindrar på så vis besvären på sikt. använd bara där du har fet hud eller grova porer.
Reply With Quote
Gammal 2006-07-12
Cissi's Avatar
Cissi Cissi är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-09-21
Plats: Västerås
Varför ska man inte klämma dem? Om de gör det på salong så borde det inte vara så farligt.
Jag vill bara ha en motivation till varför man inte ska. Att säga att det är förbjudet förklarar ingenting.
Vill bara veta varför.
Reply With Quote
Gammal 2007-03-13
okami okami är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-03-13
Citera:
Ursprungligen postat av Cissi
Varför ska man inte klämma dem? Om de gör det på salong så borde det inte vara så farligt.
Jag vill bara ha en motivation till varför man inte ska. Att säga att det är förbjudet förklarar ingenting.
Vill bara veta varför.

Det är snarare ett måste att klämma ut dem, annars blir det bara en massa svarta små porer på näsan och det vill man ju inte ha! Därefter är det ju bra att använda ansiktstvätt, scrub för att rena i djupet, att få huden ännu renare skall man ta sig an ansiktsvatten. Sedan så kan man ju inte få bort de för alltid, det kommer tebax så fort man missköter sin hud.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 12:36.