Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Acne (finnar, pormaskar och annat sånt vi alla lider av)
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2005-09-06
P'u P'u är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-09-06
ansiktcremé för problemhy

Hej allihopa!

Det är såhär att jag behöver fixa en kräm till min hud som lätt får finnar och pormaskar men inte är särskilt "fet" eller "blandhy" som de tydligen måste vara för att man ska kunna ha finnar enligt dagens sortiment i affärerna.

Den känns med andra ord ganska normal, möjligtvis lite torr ibland på några områden.
Är så trött på att alla produkter man hittar i affärerna antingen innehåller alkohol, mineraloljor osv..

Skulle jättegärna vilja blanda ihop något själv men har aldrig gjort det förr så behöhöver råd och tips

/Anna
Reply With Quote
Gammal 2005-09-09
Ellie Ellie är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-09-09
Gå till en Hudterapeut som säljer Dermanord eller Dermalogica. Där kan du få hjälp.
Reply With Quote
Gammal 2005-09-10
myosotis myosotis är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2005-04-06
Vet inte om jag skulle rekommendera Dermalogica. Min hud passar nog under samma beskrivning, och jag tycker Dermalogicas produkter (de jag fick prover av av en hudterapeut) var rätt brutala. Själv har jag fått en klar förbättring av att använda tea tree+aloe vera gel samt ganska mild rengöring, återfuktande ansiktsvatten, ganska lätt fuktcreme på dagen samt ansiktsolja på natten. Generellt sett blir det bättre om jag inte låter huden torka ut.
Reply With Quote
Gammal 2005-09-12
P'u P'u är offline
Medlem

vilka produkter använder du?

Reply With Quote
Gammal 2005-09-12
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Du kan visst göra dina ansiktsprodukter själv, låna böcker på bilioteket, det finns så många bra alternativ så det är svårt att råda håhär. Det beror ju även på hur många grejer du vill köpa och vad de får kosta, det dyraste behöver inte vara det bästa. Jag rekommenderar Finn Andersens böcker "Skapa din egen naturkosmetika", "Hangjord naturkosmetika" och "Guldet från växterna". Jag tycker att man behöver alla tre för att verkligen förstå varför man väljer en viss grej att ha i sina produkter. De kompleterar varandra. Den man möjligen kan vara utan är Handgjord naturkosmetika, men den är ändå bra, den är framförallt enklare än den första.
Reply With Quote
Gammal 2005-09-13
Hedersmedlem

Håller med Hovaprest om böckerna. Det finns dessutom massor av bra recept att utgå ifrån på Shenet, och trådarna bl a 'Ansiktsrengöring' och 'Akne och finnar' innehåller några recept som kanske kan vara av intresse.
Reply With Quote
Gammal 2005-09-13
Hedersmedlem

Tillägg: Jag använder nu bara hemgjorda produkter.
Reply With Quote
Gammal 2005-09-13
P'u P'u är offline
Medlem

tack för tipsen allihopa! ska hålla utkik efter böckerna och browsa lite mer på den här sidan...
/Anna
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 17:50.