Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Mötesplatsen
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Mötesplatsen Samordna träffar IRL här!

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2006-03-10
Äva Äva är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-01-19
Plats: Västerås
Tvåljunta istället för syjunta

Hej!
Är det någon som skulle vara intresserad av att träffas och ha en junta, typ syjunta fast istället med tvål,champo, kräm eller vad de nu kan vara intressant att skapa. Jag finns i Västerås och har ett ganska stort kök. Har lärt mig att göra shampo, salva, gel och cerat örtte mm men har ännu inte kommit till skott att göra riktig tvål. Jag tycker det skulle vara kul att få lite hjälp på traven, kanske det finns något jag har att lära ut som utbyte.

MVH
Äva i Västerås

Senast redigerat av Äva : 2006-03-10 klockan 22:09. Orsak: Min idé var att få in detta som ett eget ÄMNE,kom fel.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-10
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Låter jättekul. MItt problem är bara hur jag ska ta mig till Västerås. När tänker du dig ha träffen (träffarna?)? Tänk om vi kunde bli en grupp som träffades någon gång per år. Jag kan också ha en sådan träff här hos mig.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-11
Äva Äva är offline
Medlem

Ja jag har väl inte gjort några planer än, tänkte först bara kolla om det är några som är intresserade. Vi kan väl se om det finns intresse och så tar vi det därifrån??? Men vad roligt att du gillar idén. För den delen kanske det blir fler träffar så att vi kan "junta runt" på olika ställen.

MVH
Äva

Senast redigerat av Äva : 2006-03-11 klockan 00:42.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-14
sandra76 sandra76 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-02-27
Jag bor i Västerås med! Jag har hittills gjort creme, lotion, duscholja och lite till. Dock inte "riktig" tvål, bara den av glycerinmassa.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-18
koshka koshka är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-06-04
Plats: Stockholm
Träffas gärna

Hej,
Trots att jag bor i Stockholm.. men träffas gärna.. Här hos mig är köket inte så stort.. men kan tänka mig iaf att ta emot er...

FÖRSLAG ! kan inte vi ha en ny forum (Medlems-träffar eller ngt sånt) just för att bestämma tider och plats för de som kan & vill? plus att man kan följa upp osv.. ADMIN...?

Tack & hälsningar
Reply With Quote
Gammal 2006-03-18
Hedersmedlem

Jag är inte så flyttbar, pga en hel del orsaker, men har gott om plats för övernattande folk, om man tar det som vi har det. Åtminstonde 5 personer kan sova över här, kanske ännu fler om man vill ligga på madrass på golvet. Det vore jättekul om ni kunde komma hit, vi är ju vana att ha huset fullt här, och nu är vi bara två.

Vi kunde ju har en helg tll vårt förfogande, eller även vardagar, om det bara passar er. Men två nätter här behövs nog. Första kvällen till att "surra" med varandra. Dagen efter till att göra olika grejer och sedan hemresa dagen efter det. Vore skitkul, om nu ni också vill det.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-18
koshka koshka är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-06-04
Plats: Stockholm
Hovaprest,

Gud du är så gullig... jag kommer gärna...jag tar med mig råvarorna och står gärna för mat mm... Hälsningar

Senast redigerat av koshka : 2006-03-18 klockan 16:53.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-18
Hedersmedlem

Smile

Vi kan ju ha det lite som knytkalas, när vi vet vilka som kommer, så vi vet vad vi kan ha och inte kan ha. Råvaror finns en hel del hos mig. Men det är ju kul om vi kan dela med oss. Och sedan dela på de grejer vi gör. Om någon inte har grejer så kan man ju räkna ut vad ingredienserna kostar så kan det lösas på det viset. Så personer som har lust att vara med, men inte har grejerna kan vara med.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-20
Beckis Beckis är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2004-12-14
ÄR det någon som är intresserad av en träff i väst-Sverige?

Hej!
Undrar om det är någon som är intresserad av en träff i Väst-Sverige? Bor själv i Borås och kan väl tänka mig att det finns lite medlemmar i Göteborgsområdet - eller? Själv har jag inte möjlighet till "storkok" i mitt kök - men man skulle ju kunna träffas över en kopp kaffe och utbyta erfarenheter också!
Någon som är intresserad?

Beckis
Reply With Quote
Gammal 2006-03-20
Äva Äva är offline
Medlem

Jag la inn om en sådan idé men kunde inte skapa ett eget ämne så att det blev synligt. Bra fixat!!!!!!!

Själv bor jag i Västerås och har utrymme så det räcker, både vanlig spis och vedspis. Tycker det vore jättekul och träffas på något sätt. Tyvärr är det ju ganska långt mellan Västerås och Göteborg men va f..n det är ju snart sommar!

Finns det några i Västerås området som finner denna idé intressant?

Jag har även bil, man kan ju sammåka osv.... eller ha en träff i Västerås eller vem vet det kanske finns någon som bor mittemellan Västerås och Göteborg.....

ÄVA
Reply With Quote
Gammal 2006-03-21
Hedersmedlem

Själv bor jag i Hova, mitt emellan Göteborg och Västerås, närmare Västerås kanske. Får se vad ni tycker, kanske för långt för er alla?
Reply With Quote
Gammal 2006-03-21
Äva Äva är offline
Medlem

Va bra Hovaprest!

Då har vi 5 som är intresserade av att träffas:

Hovaprest Hova
Beckis Göteborg
Äva Västerås
Sandra Västerås
Koshka Stockholm

Vi kan väl låta idéen spira ett tag och se om det är fler som vill träffas!?

MVH
Äva

Senast redigerat av Äva : 2006-03-22 klockan 13:34.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-21
Admin's Avatar
Admin Admin är offline
Administratör

Medlemsdatum: 2002-05-13
Okej, ni får givetvis sköta er själva men...diskuterar ni inte samma träff under två ämnen nu, och är det inte så att nå`n kan missa något då?
Jag kan slå ihop ämnena om ni vill.
Gammal 2006-03-21
Hedersmedlem

Hej Administratör. Ja, det var nog meningen att det skulle bli två olika ämnen men vi flöt visst ihop, kanske lika bra att ha det som ett ämne då? Eller vad tycker ni andra.
Reply With Quote
Gammal 2006-03-21
Äva Äva är offline
Medlem

Jodå!
Så är det, det va jag som fumla till det första inlägget som ligger "fel" men Beckis fick till ett eget forum för denna fråga, vilket gör den lättare att se för alla eventuella intressenter. Bockar och tackar för omtanke och erbjudande, tycker det är en utmärkt idé att slå ihop det på ett och samma ställe.

Tack igen!
ÄVA
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 07:40.