Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Råvaruforum > Allmänna råvarufrågor
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2010-02-05
miisa miisa är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-09-14
Vad heter olivåterfettning på engelska?

Jag sitter och söker på aromantic och hittar inte, har copsat in från råvaruforumet dom engelska namnen, men tyvärr inget napp Nån som kan hjälpa?
Gammal 2010-02-05
miisa miisa är offline
Medlem

Med detsamma jag håller på och frågar: Är dethär guarmjöl? http://www.aromantic.co.uk/product.p...7&cat=0&page=1
Gammal 2010-02-05
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
Olivåterfettning: http://www.aromantic.co.uk/product.p...&cat=12&page=1
Och det andra är guarmjöl
Reply With Quote
Gammal 2010-02-05
miisa miisa är offline
Medlem

Citera:
Ursprungligen postat av Morticia
Olivåterfettning: http://www.aromantic.co.uk/product.p...&cat=12&page=1
Och det andra är guarmjöl
Länken går tyvärr till startsidan så jag vet inte ännu vad olivåterfettning är på engelska.
Gammal 2010-02-05
Admin's Avatar
Admin Admin är offline
Administratör

Medlemsdatum: 2002-05-13
Hum, länken funkar för mig...
Fat-restoring Agent
verkar det heta, och det vore ju logiskt

Senast redigerat av Admin : 2010-02-05 klockan 17:41.
Reply With Quote
Gammal 2010-02-05
miisa miisa är offline
Medlem

Citera:
Ursprungligen postat av Administratör
Hum, länken funkar för mig...
Fat-restoring Agent
verkar det heta, och det vore ju logiskt
Vad konstigt! Jag har försökt flera ggr, men kommer bara till startsidan Däremot funkade det att citera och sen copy-paste:a länken.

Tack för hjälpen!
Gammal 2010-02-05
miisa miisa är offline
Medlem

Jag tappar så lusten att göra nånting när det är så svårt att söka på aromantic Nu har jag suttit en god stund och copy-paste:at alla engelska namn på laurylsulfat och betain som jag hittat här, men utan resultat. Jag behärskar nog copy-paste:ande så jag förstår inte varför jag inte hittar det.

Nån som kan hjälpa mej hitta laurylsulfat och betain? Lanolin hittade jag inte heller.
Gammal 2010-02-05
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
De tensider och råvaror som hör ihop med det finns under fliken:
http://www.aromantic.co.uk/Hair-Bath...nts-Page-1.htm

Var bor du? Det finns ju andra ställe på nätet som är lättare att beställa ifrån om man vill slippa engelskan. Men de har ofta ganska hög frakt utanför Sverige.
Reply With Quote
Gammal 2010-02-06
miisa miisa är offline
Medlem

Citera:
Ursprungligen postat av Morticia
De tensider och råvaror som hör ihop med det finns under fliken:
http://www.aromantic.co.uk/Hair-Bath...nts-Page-1.htm

Var bor du? Det finns ju andra ställe på nätet som är lättare att beställa ifrån om man vill slippa engelskan. Men de har ofta ganska hög frakt utanför Sverige.
Tack!
Det är inte engelskan som är ett problem, det är lika illa på svenska och latin. Jag har lite svårt att förstå varför dom engelska översättningarna härifrån shenet från "råvaror" inte hittas på aromantic, jag copy-paste:ar systematiskt och ändå är det många ingridienser som inte hittas.
Jag bor i Finland. Tänkte göra en beställning från Crearome, men eftersom det inte går att betala med visa där kostar det mej 7€ extra, + att frakten får jag inte veta förrens dom därifrån skickar mej ett mejl på vad jag ska betala och vart. Jag handlar en hel del på nätet, men undviker oftast svenska sidor just pga det föråldrade betalningssystem dom flesta sidor håller sej med. 7€ är ganska mycket i avgift bara för att få betala sina varor som det kostar oss här i avgift att göra en utländsk betalning. Med visa kommer ingen avgift till, annat än räntan.

Tack än en gång för hjälpen!
Gammal 2010-02-06
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-11-30
Citera:
Ursprungligen postat av miisa
Jag har lite svårt att förstå varför dom engelska översättningarna härifrån shenet från "råvaror" inte hittas på aromantic, jag copy-paste:ar systematiskt och ändå är det många ingridienser som inte hittas.
Jag tror att företagen inte skyltar med de kemiska benämningarna, och i vissa fall även INCI-benämningarna, eftersom de skrämmer - låter "onaturligt". Visst låter olivåterfettning och Omega fat-restoring agent mycket trevligare och naturligare än "Olive oil PEG-10 esters". För mig tar det ner respekten för företagen.

Jag tippar att Aromantic erbjuder kunderna egna recept, och där anges de handelsnamn de själva saluför. Det står i receptet att man ska ha Omega Fat-restoring Agent, ingen behöver bry sig om vad som är däri, alla är glada och nöjda. Men om någon utifrån försöker beställa, som "tillhör" ett annat system, då kan vi leta ihjäl oss efter vad vi vill ha. (Crearome och Sannanature är i alla fall lite bättre, där brukar INCI-namnet stå i råvaruinformationen. En tänkt kund utifrån kan om inte annat google-söka på sajten och via INCI-namnet
cetearyl glucoside hitta den produkt som alla av oss benämner med handelsnamnet vegetal.)

Senast redigerat av Vaxet : 2010-02-06 klockan 11:14.
Reply With Quote
Gammal 2010-02-06
heron heron är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-11-13
Plats: falköping
jag googlade på namnen tex "decyl glucoside" och fick bra svar bla till shenet! Fick även svar på shenet "sök"!
Reply With Quote
Gammal 2010-02-06
miisa miisa är offline
Medlem

Citera:
Ursprungligen postat av heron
jag googlade på namnen tex "decyl glucoside" och fick bra svar bla till shenet! Fick även svar på shenet "sök"!
Ja, men nu är det ju dom engelska namnen jag söker för att beställa från aromantic. Här hittar man ju precis allting och det är jag otroligt glad och tacksam över! Men jag fick förklaringen varför det är svårt att hitta på aromantic lite högre upp i tråden. Det är bara så frustrerande då jag ju är nybörjare och inte hittar det jag ska, jag tappar lusten att göra nåt när det går faktiskt timtal bara att försöka leta fram produkterna. Jag sitter och söker länge själv innan jag frågar här. Jag är så glad åt att det här finns mänskor som är så vänliga och hjälpsamma! <3
Gammal 2010-02-06
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-11-30
Hm, det kanske går att ta sig fram med google på aromantic med? De borde verkligen ange INCI-namnet.

Om du på en vanlig googlesökning-sida klickar på avancerad/advanced kommer du till en sida som ser ut ungefär så här http://www.google.se/advanced_search?hl=sv
Skriv in INCI-namnet på "med den exakta frasen". Vid "Domän" behåller du default "Endast sidor från denna domän", samt skriver in aromantic.co.uk i rutan. Du får många irrelevanta träffar, men bör även kunna leta dig fram till rätt sida.

Men direkt smidigt är det inte.

Senast redigerat av Vaxet : 2010-02-06 klockan 12:03.
Reply With Quote
Gammal 2010-02-06
miisa miisa är offline
Medlem

Citera:
Ursprungligen postat av Vaxet
Hm, det kanske går att ta sig fram med google på aromantic med? De borde verkligen ange INCI-namnet.

Om du på en vanlig googlesökning-sida klickar på avancerad/advanced kommer du till en sida som ser ut ungefär så här http://www.google.se/advanced_search?hl=sv
Skriv in INCI-namnet på "med den exakta frasen". Vid "Domän" behåller du default "Endast sidor från denna domän", samt skriver in aromantic.co.uk i rutan. Du får många irrelevanta träffar, men bör även kunna leta dig fram till rätt sida.

Men direkt smidigt är det inte.
Tack för det! Alla tips att navigera rätt och hitta det jag söker mottas med största tacksamhet!

Varför gör dom det så svårt egentligen? Om jag inte skulle vara så envis som jag är så skulle jag gett upp för länge sen. Jag ska nog mejla tuoksukauppa.net och fråga om hon kan ta hem ingridienserna åt mej, sist jag frågade skulle hon göra det åt mej, men då kom jag på andra tankar.

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 02:44.