Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Råvaruforum > Redskap och burkar
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Redskap och burkar Det man behöver förutom råvaror kan man prata om här.
Tålamod t.ex.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2010-01-27
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-11-30
Vågar

Jag köpte den här: https://www.teknikproffset.se/produc...product_id=385 Med frakt landar summan på under 200 kronor.

Att döma av hur andra beskrivit de vågar de köpt via Crearome verkar den här ganska likartad. Den går på batterier och är inställd på att stänga av sig automatiskt efter ett tag. Så om man ställt ett kärl på vågen och tarerat (nollställt) den ska man inte vimsa runt för mycket innan man börjar hälla det man ville väga i kärlet, då kan vågen få för sig att stänga av sig precis när man börjar hälla. Man får väl lära sig att peta lite på vågen precis innan man väger nåt... det är lite dumt. I övrigt funkar mitt exemplar bra.
Reply With Quote
Gammal 2010-01-27
eisot eisot är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-02-08
Plats: Vojakkala, norr om Haparanda
Jag har en likadan men köpte min på Amazon.co.uk vilket blev billigare än att köpa i Sverige. Betalade 146 kr med frakt.
Den är verkligen jättebra! Får också göra som du beskriver att peta på den ibland när den "hotar" att stänga av.
Reply With Quote
Gammal 2010-01-27
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
Peta och starta om får jag göra med den från Crearome...
Är nog ett "våg"beteende
Reply With Quote
Gammal 2010-01-28
eisot eisot är offline
Medlem

Reply With Quote
Gammal 2010-01-29
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-11-30
Bäst vore nog egentligen en våg som man pluggade in i vägguttaget. En sån behöver ju inte vara lika snål på el, så slipper man det där att den stänger av sig. Men då blir det väl större vågar, antar jag, och dyrare.
Reply With Quote
Gammal 2010-02-17
miisa miisa är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-09-14
Citera:
Ursprungligen postat av Vaxet
Jag köpte den här: https://www.teknikproffset.se/produc...product_id=385 Med frakt landar summan på under 200 kronor.

Att döma av hur andra beskrivit de vågar de köpt via Crearome verkar den här ganska likartad. Den går på batterier och är inställd på att stänga av sig automatiskt efter ett tag. Så om man ställt ett kärl på vågen och tarerat (nollställt) den ska man inte vimsa runt för mycket innan man börjar hälla det man ville väga i kärlet, då kan vågen få för sig att stänga av sig precis när man börjar hälla. Man får väl lära sig att peta lite på vågen precis innan man väger nåt... det är lite dumt. I övrigt funkar mitt exemplar bra.
Jag satte till den och en annan våg på amazon i min önskelista, tack för tipset!

Är det nån här som vet hur det funkar med frakten från amazon? Jag har klickat på alla länkar där det står nåt om frakt, men hittar inget vettigt att läsa. Ingår frakten alltså i priset? Jag har ett konto där sen några år tillbaka, men jag minns ingenting om nån frakt. En kompis sa att frakten står på en rad på övre balken (tror jag det var), men jag får inte ögonen på nån fraktsumma. Är jag blind? Nån som vet som kan upplysa mej?
Gammal 2010-02-18
anasuya anasuya är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2010-02-11
Hej,

Jag har inte köpt saker från Amazon utan endast böcker och när det gäller böcker så är frakten exkluderad priset. Svar på hur mycket frakten kostar får du när du väl ska betala. Det finns tre olika prisklasser beroende på hur fort du vill ha dina varor. (Minns jag rätt står de längst ner på sidan i tre kategorier skrivet i ljusblått).

Håll gärna koll på tiden dock! Någon gång har jag behövt avbryta köpet (och fått pengarna tillbaka) då varorna fastnat i tullen i USA.
Lycka till!

Frid, maria
Reply With Quote
Gammal 2010-02-18
eisot eisot är offline
Medlem

@ miisa, frakten syns efter ett par steg när du går till kassan. Jag har inte hittat den någon annan stans så jag lägger grejerna jag är intresserad av i varukorgen och går till kassan för å se vad frakten blir. Det kommer också upp meddelande där ifall varan inte kan skickas till Sverige.

Angående tullar och sånt så köper jag bara på Amazon i England -amazon.co.uk - då slipper man tulltjafs.
Reply With Quote
Gammal 2010-02-19
miisa miisa är offline
Medlem

Tack för era svar

Jag har försökt sätta mina saker i korgen och gå till kassan, men ingen frakt har kommit på då jag kommit till den punkt jag ska skriva in kortnr o sånt så då har jag skippat det.
Jag ska nog beställa från uk, men det skulle ju vara trevligt att få veta frakten i förhand oxå tycker jag.
Gammal 2010-02-19
eisot eisot är offline
Medlem

Jag kollade just och det stämmer som du säger. Tänkte inte på det förut eftersom jag har alla mina uppgifter där redan.
Sorry.
Skicka ett meddelande till mig (via min profil här) och säg vilka grejer du vill kolla så kan jag göra det åt dig så får du veta frakten.

Senast redigerat av eisot : 2010-02-19 klockan 21:10.
Reply With Quote
Gammal 2010-02-19
miisa miisa är offline
Medlem

Det är ganska dåligt att man inte får veta frakten genast, eller då man kollar korgen.

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 11:45.