Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Hudvård
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2007-06-27
korsett korsett är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-06-27
Question Läppcerat

Visste inte riktigt var jag skulle publicera detta inlägg, hoppas jag har kommit rätt :P Jag provade tillverka ett eget läppcerat för ett tag sen, men det blev inte helt lyckat. Jag följde beskrivningarna och skakade om allting riktigt ordentligt(som man skulle) när jag lagt blandningen i burken. Men honungen verkar inte vilja stelna, utan lämnar halvflytande mitt i burken. Kan det bero på att honungen håller sig flytande i rumstemperatur eller vad? Det blev totalt misslyckat första gången jag gjorde det så jag kastade bort det och provade på nytt, då blev det liite bättre, men långtifrån bra. Någon som har erfarenhet av sånthär och kan ge lite råd? Sen har jag också märkt att mandeloljan aldrig blandas ut ordentligt med bivaxet och honungen när jag ska smälta alltsammans, men sen när jag häller över det i burken så blir det ju ok ändå..?

Det här receptet använde jag mig av:
"Mandelolja - 2 eller 12 delar
• Smält bivax - 1 eller 3 delar
• Flytande honung - 1 del
Smält vax och honung tillsammans i ett metallmått genom att värma i vattenbad eller ytterst försiktigt på platta. Rör om ordentligt. Tillsätt eventuellt lite eterisk olja när det svalnat lite. Häll i burk och skaka. Stelnar på 10 min till en fast salva."
Reply With Quote

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 08:06.