Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Acne (finnar, pormaskar och annat sånt vi alla lider av)
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2006-11-30
Daniel86 Daniel86 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-11-30
Hej

Hej mitt namn e Daniel.
Jag är 20 år och har ett stort problem!

jag har mycket finnar, främst i pannan, på kinderna och vid hakan.
Jag har provat olika medel osv, tex sån renörings sprit från ACO och alovera krämer etc.
Men aldrig fått nått riktigt bra resultat.

jag mår väldigt dåligt över mina finnar, jag har inte haft dessa problem innan utan dem kom i 17-18 års åldern.
Jag kan ha väldigt dåligt humör dem perioder som det är som värst.
Det jobbigaste av allt är att mina humör svängningar går ut över min flickvän och min familj.
Jag vill inte att dem ska behöva stå ut med mej när jag är så grinig, men ja kan inte hjälpa det bara, tycker det känns tvär jobbigt!

Ibland när jag har dem värsta perioderna, undviker jag att gå ut, pga att jag skäms.
Om nån polare frågar om jag ska dra med o festa i helgen, svara jag alltid jag får se.
För att jag vet inte hur mitt ansikte kommer se ut på fredag morgon.
Mitt hud problem styr mitt liv och förstör för mej, jag är annars en väldigt utåt riktad och social kille med lätt för att träffa folk osv.
Men det känns som att jag håller på att förändras, allt pga dessa förbannade finnar.

Jag hoppas att ni här i detta forumet kan hjälpa mej att få min hud bättre,
jag är jätte tacksam för förslag, inte bara om vilka salvor och sånt man ska ha på, utan också om ni vet ifall man skall förändra kosten osv.

Hoppas alla ni där ute med samma problem som jag blir bättre, önskar att ingen behöver ha detta jobbiga problem!

tacksam för svar, Mvh Daniel
Reply With Quote
Gammal 2006-11-30
mysan mysan är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-04-21
Hej,
jag vet precis hur du känner, det är inte roligt när några små, ilskna röda prickar styr ens liv. Mina finnar har lyckligtvis nästan försvunnit, men det var många år av lidande innan det. Kika här i samma Acne-forum, under rubriken "Jätteproblem med pormaskar!". Där finns mina tips. Inga mirakelmetoder precis, för sådana finns inte. Jag tror att det kan vara en bra idé att fundera lite över vad du äter. Idag får man i sig väldigt mycket socker och snabba kolhydrater och jag tror att det har dålig inverkan på huden. Jag har t.ex. en vän som får finnar av vanlig apelsinjuice! Om det beror på själva apelsinen, eller på något bekämpingsmedel, har jag ingen aning om.

Lycka till och fråga gärna om det är nåt med kosten du undrar över, jag kanske kan hjälpa.
Reply With Quote
Gammal 2006-12-01
molly molly är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-10-28
Hejsan!
Vill gärna hjälpa för jag har själv haft problem med finnar och vet hur det kan påverka socialt osv som du skriver. Om jag ska rekomendera något så undvik fuktighetskrämer och liknande som innehåller mineraloljor de täpper till porerna och hindrar huden att fungera normalt. (googla på mineraloljor). Apoteket har många krämer med mineraloljor konstigt nog) Nu har min hud förbättrats men ff kan det dyka upp finnar, jag brukar peela huden 1-2gånger i veckan (varsamt) och använda lermask ibland. När det var som värst gick jag även till vårdcentralen och fick en kräm (Differin) plus medicin att äta och medicinen jag åt hjälpte mig. Krämen tyckte jag inte var så effektiv men iofs använde jag den bara på kvällen för jag tyckte jag blev blank av den.
Att tänka på vad man äter kan nog också vara bra jag märker att jag kan få finnar om jag äter mycket choklad eller godis. Vänliga hälsningar från Marie
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 08:11.