Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hårvårdsforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Hårvårdsforum För recept, se Medlemmarnas recept > Hårvårdsrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2011-02-25
elaur elaur är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-10-16
Plats: Åkersberga
Stressat hår..

Efter en lång lång låång period av stress har mitt hår nu säckat ihop helt. Jag tappar hår, det som finns kvar växer inte och är dessutom så skört och slitet att det klyver sig i små borstar omgående efter klippning.
Nu vet jag givetvis att den riktiga boten kommer innifrån, dvs, bli av med stressen, äta bra, sova bra etc, men, vad jag kan göra och använda utifrån för att hjälpa upp det hela?
Jag brukar göra olika håroljor, bla pga att jag även har lätt psoriasis, men just nu verkar det som att det inte gör vare sig til eller från. Jag behöver nya tips och ider helt enkelt.
Reply With Quote
Gammal 2011-02-26
Lensan Lensan är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-04-06
Plats: Västerås
Svar: Stressat hår..

Hej!

När jag var hos frisören senast så mådde håret pyton, jag hade tappat en del, det hade gått av en del och det var allmänt risigt. Min frisör tyckte hon att jag skulle använda Potion 9 från Sebastian och skickade med varuprover hem. Potion 9 är en jättebra produkt om man tycker att silikoner är okej. Jag provade men ville ändå tillbaka till ickesilikon. Då tjuvkikade jag på innehållsförteckningen för Potion 9, inventerade vad jag hade hemma och testade det här. Det fungerar alldeles utmärkt på mitt hår, man kan dock inte ta så mycket då det lätt känns fett.

80 ml vatten
5 ml glycerin
2 ml jojobaolja
2 ml tistelolja
2 ml olivolja
2 ml sesamolja
3 ml e-vitamin
3 ml d-panthenol
1 ml guarmjöl
1 g cellulosa
1 ml citronsyra
10 dr paraben

Sen hittade jag till min lycka en svensk nätbutik som säljer Jessicurls sortiment så jag handlade hem Rockin´ Ringlets och Awe Inspiraling Spray som är fantastiska för mitt hår.

Hälsningar
Helene
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 10:04.