Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hårvårdsforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Hårvårdsforum För recept, se Medlemmarnas recept > Hårvårdsrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2010-08-25
miia miia är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2010-08-23
Henna på blekt hår?

Hej!

Det är så att jag är naturligt mörk (har så mörkbrunt hår att det nästan ser svart ut) och jag skulle vilja ha en klarröd färg på håret.
Henna (vad jag har läst) är den "snällsate" fägen för håret, det är därför jag vill färga med henna, men jag funderar lite på om det röda överhuvudtaget skulle synas på mitt mörka hår om jag inte bleker det innan. Vad skulle hända om jag bleker mitt (redan blekta och färgade) hår och sedan färgar med henna?
Sen så undrar jag lite om utväxten också (antar) att jag måste bleka den innan jag kan färga med henna, kommer det förstöra håret helt? Jag har läst nånstans att henna + kemikalier= totalt håravfall. Är det någon som kan svara på någon fråga här så skulle jag vara jättetacksam.
Reply With Quote
Gammal 2010-08-25
eisot eisot är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-02-08
Plats: Vojakkala, norr om Haparanda
Tyvärr så vet jag ingenting om blekt går och henna.
Jag föreslår att du kollar lite på 'Helena's henna' - sida det finns lite bilder och prat om blekt hår och henna där och du kan ställa mer frågor. Hon verkar ha bra erfarenhet.
Helenas henna

Hoppas det löser sig.

Hittade även den här sidan med massor av tips och info (pdf fil som kan sparas hem).

Senast redigerat av eisot : 2010-08-25 klockan 21:26.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 18:06.