Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hårvårdsforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Hårvårdsforum För recept, se Medlemmarnas recept > Hårvårdsrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2008-10-28
Annalunda Annalunda är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-02-19
Behandling på klinik

Hej på er!

Beauty Cosmetics i Sthlm och Gtbg erbjuder för 4000-6000 kr ett antal olika behandlingar för att behandla fet, torr och mjällig hårbotten. Märket de använder sig av är Orising och ska innehålla endast naturliga ingredienser. Jag har varit hos Beauty Cosmetics och låtit en kamera titta i min hårbotten (finns att få gratis på kampanj nu, det var riktigt coolt). Det konstaterades att min hårbotten var fet och att den måste behandlas. Innan jag överhuvudtaget väljer att göra behandlingen vill jag ha en fullständig produktlista med innehållsförteckning. Båda butikerna, distrubitörern och Orising vägrar lämna ut denna information och har varit allmänt otrevliga.

Vet någon hur jag kan ta reda på innehållet? Har någon erfarenhet av denna behandling?

www.beautycosmetics.se
www.orising.it
Reply With Quote
Gammal 2008-10-28
mysan mysan är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-04-21
Jag tycker verkligen inte att du ska genomgå någon behandling innan du får reda på ingredienserna i produkterna. Vilket seriöst företag som helst skulle väl gladeligen ge ut en ingredienslista - förutsatt att de inte har något att dölja.

Hör gärna av dig hur det går...
Reply With Quote
Gammal 2008-10-30
Annalunda Annalunda är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-02-19
Jag blev faktiskt uppringd av en trevlig fru till distrubitören som arbetar som trikolog (www.mariasharklinik.se). Hon berättade att fet hårbotten behöver lugnas med inpackningar innehållande Kamomill, Sötmandel och Panthenol. Rengöringen behöver vara bakteridödande med Citronmeliss, Lavendel och Rosmarin. Om man också har problem med håravfall kan detta bero på bakterier som sitter i hårbotten sa hon, därav bakteridödande ämnen.

Det här känns faktiskt väldigt vettigt, däremot känns priset rejält saftigt. Trikologimetoden ska det heta, någon som har erfarenhet av detta? Hittade inget i forumet, på shenet.se och ytterst lite ren fakta på nätet om metoden. Det känns som rätt forum att diskutera behandlingarna.
Reply With Quote
Gammal 2008-11-05
candystorm candystorm är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-09-05
Plats: södertälje
hej
jag gjorde några hårbotten behandlingar hos en massage terapeut för ett tag sen och jag har väldigt mjällig och fet hårbotten och även håravfall och behandlingen kostade 200kr per gång och den hjälpte verkligen, jag slutade även att tappa hår men det kom tillbaks för jag fullföljde inte behandlingen för man behövde gå några gånger för att det resultatet skulle bli mer permanent, och hon som hade den salongen har slutat, så om jag var dig skulle jag kolla om det finns andra som gör hårbotten behandlingar likt denna för priset är bra och så skulle jag prova den först men kolla så att dom blandar en olja som är gjord speciellt för dig efter att dom kollat på din hårbotten för så gjorde hon jag va hos.
det måste ju finnas fler än hon jag va hos om gör sånna behandlingar.
men lycka till
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 13:14.