Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Hudvård
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2007-05-16
Willemor Willemor är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-11-07
Plats: Mellerud
Svett och deodoranter

Jag köpte en biologisk deodorant med alun och olivåterfettning och lite annat bla eteriska oljor på ett "riktigt" företag. Men jag har använt den i några veckor och jag tycker jag luktar värre svett än vanligt , nästan som jag inte hade något på mig. Ibland blir det riktigt pinsamt. Idag morse fick jag nog och tog min deo med massa kemikalier i. Har någon annan samma erfarenhet? Jag vet inte om det beror på att en del eteriska oljor passar ju en inte eller om det är för att jag äter medicin där en av biverkningarna är att man svettas ibland mycket som kan luktar lite mer...... Tyvärr verkar det ju som jag får hålla på med min syntetiska deo så länge jag äter dessa mediciner. Tips och råd? Är dessa deodoranter som innehåller farnesol bättre?

Tack på förhand
Willemor
Reply With Quote
Gammal 2007-05-16
Cissi's Avatar
Cissi Cissi är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-09-21
Plats: Västerås
har själv provat deo med alun (alunsten), var helt verkningslös.

Så nu använder jag bara absolut torr från apoteket. tyvärr kan jag inte hjälpa dig angående farnesol deos, då jag inte använt sånna.
Gammal 2007-05-16
Neta Neta är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2004-05-25
http://www.shenet.se/forum/showthrea...light=farnesol

I tråden ovan står det om farnesoldeo.

Jag har också provat att göra farnesoldeodorant och instämmer i att den inte är särskilt effektiv. "Effekten sitter i 5-6 timmar" enligt Crearome och det kan nog stämma - man kan inte räkna med att "vara säker under armarna" en hel dag.
Reply With Quote
Gammal 2007-05-17
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
Jag har testat en hel del. Bats rollon trivs jag med. Använde Absolut torr de år jag var i kemiskt klimakterium pga cystor.
Sen har jag talk eller potatismjölspuder som jag tar om jag ska rulla mycket, minskar friktion och sånt under armarna. Kan tyvärr blir himla kladdigt... Men vi bor ju i ett land med gott om vatten.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 20:25.