Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Smink
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2007-01-10
funky_fido funky_fido är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-01-10
volymgivande läppglans/balsam

hej! är det någon som vet vad det är för ingredienser som man använder när man tillverkar volymgivande läppglans? någon som har ett bra recept?
Reply With Quote
Gammal 2007-03-14
Guldfisk Guldfisk är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-03-07
Jag har en lipplumper som fungerar!
Den innehåller: olive oil, advocado oil, jojoba oil, cassia leaf, wintergreen oil, menthol, spearmint oil, capiscium oil, peppermint oil, clove oil, black currant oil, grapeseed oil, pumpkin seed oil, camellai oil, vitamin e oil, d&c red.
Testade den idag och den FUNGERAR!!!
Dock vet jag inte exakta mängder på allt, tog detta från produktens innehålsförteckning.
Nån som orkar göra nåt av det?
Det Känns måste jag säga, så är man känslig så kanske man ska låta bli att testa.
Dock blev man lite torr och stram efter att torkat in som det ska.
och slicka er INTE på läpparna, det gör ont... Men smärtan avtar efter typ en halvtimme.
Jag är helnöjd! Skulle vara himmelriket om man kunde lyckas göra en likadan själv (kanske bättre tom;P) för den kostade några kr att köpa...
Det va en privatperson i usa som kom på den här efter att ha suttit och forskat efter vad man skulle kunna blanda ihop för att få snygga fylligare läppar
Visst, jag ser inte ut som angelina jolie, men det är en Klar skillnad och jag är nöjd. Plus att använder man detta varje dag så blir resultatet dessutom permanent (kanske inte för allevighet, men en brud fick slut på sin och fick gå utan en vecka och hon hade effekten kvar!
Skulle jag vara ni skulle jag börja blanda och mixtra med de ingredienterna jag skrev. samt lägga upp era resultat och vad ni kommit fram till för ultimat blandning! =D
Reply With Quote
Gammal 2007-03-14
Medlem

glömde säga, att detta ät lättflytande och kommer i en liten roller. den ger lite färg, mer så att det förstärker din naturliga läppfärg. Sen absorberas den. så det är ju inget läppglans som sitter kvar.
Jag applicerar det och låter det verka och torka för att sedan smörja in med läppcerat en snabbis (eftersom läpparna känns lite strama) och sen på med läppstift eller vad man nu vill ha eller inte ha >=P
Reply With Quote
Gammal 2007-03-15
katla katla är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2004-11-30
vad heter produkten som du har och hur mkt kostar den?
Reply With Quote
Gammal 2007-03-15
Medlem

stung, kostar $10 och frakt $12, så typ 154 kr (tror jag det blir). jag köpte dock min av en privatperson i sverige som köpt en låda, vilket gjorde att den blev billigare =)
funderar på att köpa hem en låda då det är många som vill köpa den, men som inte kan/vill beställa den över internet...
Som sagt så gör det Ont och man blir torr och stram om läpparna, men pallar man smärta så är det ok. De säger i beskrivningen att det känns som att bli bistucken, de överdriver faktiskt _inte_ =P
Reply With Quote
Gammal 2007-03-15
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
Förstår varför man inte ska slicka på läpparna!
Den innehåller flera eteriska oljor som är kända för att reta huden och ge hudirritationer. Så det som händer i läpparna är att dom svullnar pga starka oljor. Och blir fylliga!

Innehåll på svenska: olivolja, avokadoolja, jojobaolja, Kassiabladolja, vintergrönolja, menthol, grönmyntaolja, kayannepepparolja, pepparmyntsolja, kryddnejlikolja, svartvinbärsolja, grapefruktkärnextrakt, pumpafröolja, kameliaolja, e-vitaminolja och röd färg
Reply With Quote
Gammal 2007-03-15
Admin's Avatar
Admin Admin är offline
Administratör

Medlemsdatum: 2002-05-13
Inget jag vill ha på mina läppar i alla fall...
Gammal 2007-03-15
Medlem

Jo, plumpers är ju i regel hudirriterande och/eller ökar blodtillförseln i läpparna.
Har testat ganska många olika sorter/märken, och denna är ju Klart den som gör ondast (och den som gett bäst resultat). Alla de andra (som andra brukar klaga på att de gör ont) är inget jämfört med denna... Men det är ju det som ger effekten =P

Och nej, det är inge kul att slicka sig på läpparna, har råkat göra det några ggr =P
Jag får sitta med öppen mun och andas med munnen för att lindra lite, sen torkar jag bort och stryker på läpp balsam (man får effekt efter mellan 7 till 30 sekunder) =)
Fast det fortsätter ju att göra ont i ca en halvtimme, eller nåt sånt.

Dock viktigt att veta om detta med lipplumpers, de funkar faktiskt inte på alla. Hur bra de än är beror effekten på ens anatomi. Det måste finnas tillräckligt med utrymme för läpparna att svälla i, finns det inte det så fungerar ingen lipplumper (hur bra de än är)
Jag har inte så jättemycket "utrymme" för mina små läppar att svälla i, så jag får ju inte direkt dubbelt så stora, men lite skillnad blir det allt =)
Nån som sa: Ju fler vertikala linjer du har på läpparna desto större läppar får du. Tror det kan stämma ganska bra... Dock ingen precis vetenskap.

Plus att man kan få Ojämnt svullna läppar... Inte så kul, men så är det.
På mig svullnar underläppen mer på höger sida och mindre på vänster, så det ser ju lite skumt ut... Men tror inte att andra ser det än jag, om de inte sitter och noggrant synar mina läppar då=P
Man ska inte förvänta sig perfekta resultat av sånt här, för då blir man bara besviken.
Dock kul att testa =)

Tack Morticia för översättningen, jag orkade inte översätta utan drog bara innehållsförteckningen rakt av ^-^
Reply With Quote
Gammal 2007-03-16
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
"Vill man bli fin så får man lida pin"

Men jag avstår sånt som är onödiga plågor.
Reply With Quote
Gammal 2007-03-16
Medlem

Precis! ^-^

Mjo, helst vill man ju slippa det. Men har man en mun som min så vill man gärna testa det iaf =P
Övergående smärta gör inget, hade varit värre om jag fått utslag/eksem eller så av det. Då hade jag ju aldrig testat det igen =P
Reply With Quote
Gammal 2007-03-17
koshka koshka är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-06-04
Hej,

Jag vet att Veteprotein har en sådan effekt.. går inte att få tag i här i Sverige.. går att beställa fr USA.
Veteprotein har även en god effekt mot rynkor ex runt ögonen...
MVH
Reply With Quote
Gammal 2007-11-10
MiMi's Avatar
MiMi MiMi är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-10-09
Plats: USA
I Lip plumpers är det oftast cinnamon leaf oil eller cayenne oil som det aktiva ämnet som gör att läpparna får större volym..

What they do is increase the blood flow/ open the blood vessels in your lips.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 20:28.