Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Smink
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2008-09-10
Jacqueline Jacqueline är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-09-10
Exclamation HJÄLP! Import av naturkosmetika (skolarbete)

Hej!

Jag går en ekonomiutbildning och fått i uppgift att importera valfri tjänst/produkt till Sverige.

Min grupp bestående av totalt fyra personer är nyfikna på att eventuellt importera naturkosmetika. Är det någon som känner till varifrån jag kan importera naturkosmetika?

Helst av allt skulle jag vilja veta vilket det mest framgångsrika naturkosmetikaföretaget i Tyskland heter (som står för största konsumtionen av naturkosmetika i Europa) men vilket land som helst i hela världen går bra (men inte Sverige).

Jag är helt införstådd i det faktum att s.k. "vanlig" kosmetika är farlig för kroppen, t.ex. att det ämne som orsakade skador på arbetarnas nervsystem under byggnaden av tunneln genom Hallandsåsen var akrylamid, vilket återfinns i hudvårdsprodukter trots att det är extremt giftigt/cancerframkallande eller ämnet BHT som är giftigt för vattenorganismer och påverkar skadliga långtidseffekter på vattenmiljön återfinns i kosmetika, att triethanolamine irriterar huden och kan sada levern samt är cancerframkallande när det fusioneras i vatten, eller den största boven i sammanhanget -mineraloljan- finns i nästan all kosmetika vilket gör att huden slutar förnya sig och collagen som sägs vara föryngrande utvinns från aborterade foster och spädgrisar samt cetyl palminate som kommer från ett utrotningshotat djur (kaskelotten). Eller att butylacetate används i nagellack trots att det skadar nervsystemet och aluminium används i deodoranter trots att det ökar risken för bröstcancer.

Jag är alltså ute efter certifierad naturkosmetika utomlands!!!

Snälla, hjälp!!

Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning,
Jacqueline

PS. Jag vill tacka Malin för all information. DS.
Reply With Quote
Gammal 2008-09-10
mysan mysan är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-04-21
Hej,

här kan du kanske börja och leta mer information: http://www.kontrollierte-naturkosmetik.de/index.htm
Reply With Quote
Gammal 2008-09-10
Jacqueline Jacqueline är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-09-10
Tack så hjärtligt mycket! Jag har inte tittat igenom alla länkar ännu, men det ser riktigt lovande ut för vår grupp nu. Mvh
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 18:45.