Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Smink
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2008-08-31
matilda95 matilda95 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-08-31
smink vid fotografering

Hej, jag är ny här! Heter Matilda. =)

Okej, så det jag undrar är.... I morgon ska jag bli fotograferad och eftersom jag har finnar så vill jag såklart täcka över de som jag alltid gör men...Ser det annorlunda ut i en kamera? Vad ska jag tänka på? Ska jag använda foundation i hela ansiktet eller ska jag bara täcka över finnarna som finns på några få ställen? Vad tycker ni?
Tack så mycket!
Och...jag måste verkligen ha svar på det här innan i morgon!!! SNÄLLA!
Reply With Quote
Gammal 2008-08-31
Annika Ebba Annika Ebba är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-12-21
Kan dom inte retuschera bort finnarna i photoshop då?
Reply With Quote
Gammal 2008-08-31
Medlem

jo, det skulle de kunna...men de kommer inte göra det... För att det är liksom press fotografer...inte som en modell fotografering tack i alla fall
Reply With Quote
Gammal 2008-08-31
Moonshade Moonshade är offline
Medlem

Hej!
Jag är också helt ny här. Kom hit när jag sökte på mineralsmink, och kände sen att jag måste registrera mig för att hjälpa dig i nöden!

Jag är inte expert på foto, men jag tror att det blir bäst med en foundation över hela ansiktet för att jämna ut. Färgerna blir ju inte alltid exakt som i verkligheten på foton, så om man bara målar på just finnarna så kanske den färgen råkar synas extra bra och då har man ju snarare markerat dem.

Jag skulle tro att ett ganska tunt lager foundation är bäst! Lite utjämnat och naturligt.
Det kan vara bra att ta med ett löspuder i väskan om du har ett sånt, ifall de bestämmer sig för att fixa med nån jobbig ljussättning som gör att man "blänker". Men ta inte på det från början, för i naturligt ljus kan det snarare se "pulvrigt" ut. Du kan ju alltid be fotografen att säga till om det blänker..

Vet inte om du är van foundation-användare, men här är iallafall 3 viktiga tips:
1. Ta först på din vanliga ofärgade fuktkräm (om du brukar använda en sån) och låt den "sjunka in" i huden innan du lägger på foundationen.
2. Försök att kolla i spegeln från olika vinklar (tex böja bak huvudet lite) så att du ser att det inte blir en tydlig "kant" mellan foundation och icke-foundation.
3. Om du lägger ett för tjockt lager så döljs de naturliga skiftningarna vi alla har och då ser ansiktet lätt "platt" ut. Om du tycker att det blir så, så ta lite lite rogue på panna, kindben och haka. Och lite på näsryggen om du vill.

Sist men inte minst: Övergör det inte. Naturligt är sött! Lycka till!

(Andra får gärna fortsätta svara, för det här är bara mina personliga knep!)
Reply With Quote
Gammal 2008-08-31
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
Jag har råkat bli fotograferad en del...
Och jag har använt mineral foundation senaste 1,5 året. Fungerar bra.
Inte för mycket. Bara så huden får en jämn ton (är mycket blek)
Kolla noga i dagsljus och gärna även i starkt lysrörsljus hur det blir

Även pressbilder retuscheras en del. Så är det något stort så brukar de tona ner det.
Senaste gången jag fastnade på bild var i maj...

skrolla ner till 24 maj
http://www.morticia.se/2008_05.shtml
Reply With Quote
Gammal 2008-09-01
Medlem

åh tack så jätte jätte jätte mycket båda två för era råd!!!!! =D Gud va snälla ni är! TACK! jag hann tyvärr inte läsa era inlägg innan jag åkte i morse...men nästa gång jag blir fotograferad ska jag definitivt ta båda era råd! taaack! =D
Reply With Quote
Gammal 2008-09-02
Moonshade Moonshade är offline
Medlem

Hoppas fotot blir bra! Du får säga sen hur det gick när du sett det och om du lärde dig nåt eget knep av det!
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 19:45.