![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Registrering | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök i alla forum | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Redskap och burkar Det man behöver förutom råvaror kan man prata om här. Tålamod t.ex. |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningssätt |
|
|||
|
|||
![]() I morse satt jag och sökte på Internet efter, värmetåliga
bägare. Hittade då en sida med jättebilliga mätglas och bägare. Nackdelen var att man måste köpa ett paket med 12st bägare. Men är man lika släpphänt som jag kan det vara bra att ha några i reserv. När jag sände in ordern kom frakt och moms med direkt, så att hela priset syns, inga tråkiga tillägg som man inte räknat med. Adress www.sagitta.se om någon är intresserad. Mycket snabb leverans, mailar in på torsdag morgon och fick paketet fredag eftermiddag. Jag har ingen anknytning till företaget. MVH. Maggan ![]() Senast redigerat av Maggan : 2008-03-28 klockan 18:54. |
|
|||
|
|||
Jättebra! Vissa grejer verkar som man kan köpa styckvis också.
|
|
|||
|
|||
![]() Citera:
|
|
|||
|
|||
Jag har köpt våg hos Crearome, väger 0,1 gram och uppåt.
57ml mäter jag med spruta och medicinmått från apoteket. Spruta och mätbägare finns också hos www.Crearome.se
|
|||
|
|||
Hej
Jag använder en vanlig måttsats. Har en som har 1dl, 1/2dl, 1msk, 1tsk och ett kryddmått. Till 57 ml skulle jag ta knappt 4 msk . 1msk=15ml. 15*4=60 och så lite mindre=57ml eller 1/2dl+1 tsk+2 kryddmått. 50+5+1+1=57 Det mesta som skall vägas går också att mäta om man har en omvandlingstabell . Crearome har en bra som man kan ladda hem som PDF. Sök på produktummer 7128 På Shenet finns det lite här http://www.shenet.se/referens/viktvaxt.html och så står det också på råvarorna. Men en bra våg underlättar fast den kostar ju. hälsningar mimmi |
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Hej
bägare (värmetålig)i rostfritt stål 0.5 lit (Kökskungen) för 39.90 finns på Rusta.Väldigt bra. Lätt att diska. Har även hittat en likadan bägare fast 1 lit på ÖB. Mätglas i plast med pip 100 ml har jag hittat i en färgaffär. Diskas i maskin. Hälsningar Ann-Chatrine
|
|||
|
|||
Takk for alle svar. Ble straks klokere
![]() |
|
|||
|
|||
Citera:
![]() Usch vad synd! |