![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Ändrad, var - Uppstramande kräm
Ursäkta men...
Har tagit bort det här receptet eftersom jag kommer att säkerhets bedömma och registrera produkten för framtida försäljning. Senast redigerat av eisot : 2009-11-06 klockan 10:24. |
|
|||
|
|||
Hej eisot!
Den här krämen verkar spännande! Måste testa, men vad har kaffe för funktion på huden? mvh bettan |
|
|||
|
|||
Citera:
![]() ![]() Läste mycket på nätet härom veckan om hud och ingredienser och fann en del ("senaste rön" som det brukar heta) om kaffets positiva påverkan på huden. Det är väl troligt att det inte var en skvätt snabbkaffe de skrev om men jag tänkte att det är värt att prova. Här är ett utdrag från ett svenskt ställe ett pdf-blad (länk nedan). OBS! jag har ingen anknytning till företaget.: "Kaffebönan är naturligt rik på antioxidanter som kan vara välgörande för huden och skydda cellerna mot onödigt åldrande. Antioxidanter kan dessutom motverka bakterier och andra mikroorganismer. Enligt senaste rön har antioxidanter från kaffe visat sig vara effektiva mot fina linjer och solskadad hud. Koffeinet verkar dessutom sammandragande på blodkärlen vilket gör det mycket effektivt mot celluliter. Oljan från kaffebönan verkar milt rengörande och återfettar huden vilket resulterar i en mjuk och fin hy." Länk till produktbladet i pdf En googling på 'skin care' +coffee ger en hel del info också. ![]() |
|
|||
|
|||
Hej!
Tack för mycket bra information. bettan |
|
|||
|
|||
Jag vill tacka för detta recept.
Mina fåror har minskat och några rynkor försvunnit, jag har använt krämen i ca. 3 mån. Ser även att en del grova porer försvunnit och några har minskat. En kompis fick också en burk, hon fick samma bra resultat.
|
|||
|
|||
Citera:
![]() Det verkar ju fungera på mig men jag har inte fått några "feed backs" från kompisar som fått den så jag tänkte att den kanske inte var så bra. Förresten, använder du den morgon å kväll, en gång om dagen eller annat? I dessa "anti tillsats tider" så passar det ju perfekt med lite naturligare versioner. Senast redigerat av eisot : 2009-03-28 klockan 18:53. |
|
|||
|
|||
Jag använder krämen morgon och kväll.
Hoppas du kommer att lägga ut fler recept.
|
|||
|
|||
Uppstramande kräm
Citera:
![]() |
|
|||
|
|||
Citera:
Om den inte blir tjockare så skulle jag nog prova göra en blandning med xantangum och röra i. Eller ta en del av krämen och lösa xantangum i och sedan blanda i resten. Vet inte om det är bästa lösningen, någon annan kan säkert ge bättre tips. |
|
|||
|
|||
![]() Takk for kjapt svar! Skal vente enda noen dager, før jeg gjør noe. Har iallefall lært meg å ha et bedre kontroll på hvilke råvarer som faktisk skal brukes. Skal lage flere kremer snart, skal fortelle hvilken typer jeg lager, og resultatet.
|
|
|||
|
|||
Blandet guarmel i litt av kremen og så oppi resten. Kremen fikk bedre konsistens, men det vises at jeg har hatt guarmel oppi. Jeg bruker den likevel.
|
|
|||
|
|||
Den här krämen gillar jag starkt. Själv hade jag bytt ut VE och MF mot 10g Vegetal.
Hade slut på VE då. Ska snart göra en ny omgång och då tar jag Vegetal igen.
Visningssätt | |
|
|