Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Hudvård
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2007-03-19
Guldfisk Guldfisk är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-03-07
Ja, jag har sett han nämnas lite här och var på sidan. Kan man få tag i den i en vanlig bokhandel? Typ bokia eller så? =P Och vad ungefär kostar den?
Reply With Quote
Gammal 2007-03-19
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
kanske. men cdon.com har den...
Reply With Quote
Gammal 2007-03-19
Admin's Avatar
Admin Admin är offline
Administratör

Medlemsdatum: 2002-05-13
Hår finns den i alla fall: http://www.crearome.se/default.asp?b...oductID=307739
Gammal 2007-03-19
Guldfisk Guldfisk är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-03-07
Oj, tack så mkt båda två. Ska se till att skaffa mig ett exemplar av den boken =)
Reply With Quote
Gammal 2007-05-16
antonmo antonmo är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-05-16
Finns också billigare på http://ordochbok.ehandel.net/sv/arti..._andersen_finn
Reply With Quote
Gammal 2007-11-26
hagbard hagbard är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-11-26
Till Guldfisk
Hur har det gått ?
Har mjälleksemet försvunnit ?

Jag har exakt samma symptom dom dig
Reply With Quote
Gammal 2007-11-26
Medlem

Jag har sedan en tid använt en specialbeställd naturmedelskräm från canada mot mjälleksem och det gör underverk. Köpte sedan boken för att tillverka en egen men har inte kommit så långt.
Gå till en hudläkare först (begär det från din husläkare om du inte får gå direkt) för att få en riktig diagnos. Läkaren kommer att ge dig kortisonlösningar, sedan är det upp till en själv att bestämma hur man vill göra. Vad jag förstått har kortison en hudförtunnande effekt som gör att det blir värre med tiden, så hittar man andra medel som fungerar lika bra för en så ska man ta dem.

Ingenting kurerar i egentlig mening eftersom man inte vet exakt vad som är orsak till problemet, man avhjälper bara symptomen
Reply With Quote
Gammal 2007-11-29
hagbard hagbard är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-11-26
Jag har haft mjälleksemet i ca 4 år. Har träffat några hudläkare som bara skriver ut kortisonkrämer. Men inget hjälper.

Vad är det för kräm du har ? nån länk ?
Reply With Quote
Gammal 2007-11-29
Medlem

Jag tyckte inte heller att kortisonen hjälpte eller den alkohollösning hudläkaren föreslog. Då började jag läsa forskningsrapporter och skrev en lista på nya läkemedel som hade kommit ut. Däremot så verkade inte de finnas i fass, alltså i sverige, och bland alltihop så hittade jag en alternativ medicin jag kunde beställa. Jag tar det lite då och då och har slutat besväras av eksemet på samma sätt. Här är länken, om du ska beställa till sverige måste du ringa dem och ge dem ditt kreditkort nummer:

http://www.originbiomed.com/green-tea-skin-cream.html
Reply With Quote
Gammal 2008-01-06
Adventure Adventure är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-01-06
Orsak till mjälleksem

Ursäkta men jag har en fundering när det gäller hudproblem som diskuteras i denna tråd

Vi brukar ju inte gå omkring med slöja i Sverige utan ansiktet visas öppet vilket gör att vi är måna om att ha ett fint och vårdat utseende, men eländiga mjälleksem kan orsaka en hel del besvär och lidande.

Läkarna verkar inte hitta orsaken till dessa utan bara skriver ut kortison av ren slentrian fast det inte hjälper så mycke.

Det borde finnas någon orsak och det märkliga är att dessa mjälleksem nästan alltid drabbar hårbotten och ansikte.

( Ex. från annat område, efter att ha läst flera studier om ADHD syndromet som ofta läkare och psykiatriker medicinerar med droger av ren slentrian för att dämpa ADHD syndromet.
Men flera studier visar att glutamat och AZO färgämnen i mat samt godis kan ge ADHD syndrom, andra har haft magproblem som gett ADHD syndrom men när de har behandlats på rätt sätt så magen fått läka så har ADHD syndromet minskat drastiskt. )

Min fundering är om amalgam kan ha med desa mjälleksem att göra.
Amalgam finns bara i munnen (huvudet) och inte andra delar av kroppen - mjälleksem drabbar nästan enbart hårbotten och ansikte (huvudet) och inte andra delar av kroppen.

Därför undrar jag om människor med mjälleksem även har amalgam i lagade tänder ?

Kan ni vara vänliga och ge någon slags respons på min fundering/teori.

MVH
Reply With Quote
Gammal 2008-01-06
Medlem

jag kan saga att jag inte har amalgam i munnen (tycker dock du ska ta bort all amalgam om du har)

hmm, fast nar jag gick i mellanstadiet sa puttade nagan till mig nar jag vassade en blyertpenna. resultatet blev att jag fatt en prick blyert i handen som syns fortfarande... (fast med din teori borde jag fatt mjalleksem i handen)

jag tror mer att det ar arftligt. min pappa har haft liknande problem. det forsvann sen med aldern. jag ska fraga honom om han har/har haft amalgam... (att det ar arftligt betingat ar medicinskt vedertaget)

Senast redigerat av antonmo : 2008-01-06 klockan 22:02.
Reply With Quote
Gammal 2008-01-08
Adventure Adventure är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2008-01-06
Hej och tack så mycket för svar.

Då kan vi avfärda teroin om att amalgam kan ha med hudproblem att göra.

Du "Antonmo" får man fråga vad krämen kostade från Canada och hur lång tid det tog innan du fick den ?

MVH
Reply With Quote
Gammal 2008-01-09
Medlem

sa lite sa. en 20g tub kostar ca 300 kr ($50) inklusive paket o frakt, dyrt tyckte jag varfor jag funderade pa att testa tillverka kramen sjalv, men det har inte blivit av hittils...

Senast redigerat av antonmo : 2008-01-09 klockan 07:47.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 11:30.