Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Doftforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Doftforum För recept, se Medlemmarnas recept > Doftrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2006-05-15
evangeline evangeline är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-05-15
sovrumsdoft?

hej!

min son hostar mycket om nätterna. han blir lätt förkyld och oftast mer sjuk än hans kompisar. han får naturligtvis mediciner av olika slag för att hålla hostan någorlunda i schack (han sover ju dåligt), men sedan föreslog doktorn att vi skulle dutta lite pepparmyntolja på sängkläderna (det är vanligt att man gör här, bor utomlands) för att hjälpa andningen lite. jag har provat en gång, men jag tyckte att lukten gjorde honom piggare. så han fick svårt att sova i allafall... finns det något annat förslag? eller är det bara dumt?
Reply With Quote
Gammal 2006-05-15
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Jag förstår dig. Min dotter hade en aromalampa med pepparmyntsolja i eftersom det lindrar illamående. Sedan somnade hon inte på en hel natt. Jag tror han menade lavendel istället för pepparmynta. Iofs kan just pepparmynta och även eukalyptus linda vid olika förkylningssymptom.

Jag misstänker att det kan finnas risk för att det kan vara någon allergi bakom dins sons problem också. I så fall skall du absolut inte använda några eteriska oljor alls. Nu vet jag ju inte mer om din son är det du skrev, och det kan ju vara andra orsaker också, men om, så bör du vara försiktig.
Reply With Quote
Gammal 2006-05-15
evangeline evangeline är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-05-15
mmm, precis. det var det jag undrade också... vi vet inte om det är allergiproblem också och därför var jag väldigt tveksam till att ens prova. jag tror att jag låter det vara tills nästa besök och hävdar han fortfarande att det skulle kunna vara en bra idé så provar vi lavendel istället. tack snälla för svaret !
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 08:53.