![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Jag har använt denna benolja i ett par månader.
Jag har fått lite varmare ben, tidigare var de så kalla att en vattensäng troligtvis skulle bli djupfryst på en kvart ![]() Rosmarinextrakt (antioxiant) har jag i för att det minskar på något konstigt sätt mina blåmärke. Man kan ta arnicaolja i. Eller något annat som passar ens ben. Benolja mot blåa ben & kalla ben 100 ml Ökar blodcirkulation, minskar blåmärke. 50 ml Olivolja 44 ml Tistelolja 5 ml gurkörtsolja 1-2 ml E-vitamin 20-35 droppar Rosmarinextrakt Antioxidant ev. Ringblomsextrakt ev. Eterisk olja efter hudtyp ------------------------------ Benolja mot blåa ben & kalla ben 100 ml Ökar blodcirkulation, minskar blåmärke. 35 ml Olivolja 35 ml Tistelolja 20 ml Druvkärnolja 7 ml gurkörtsolja 1-2 ml E-vitamin 20-35 droppar Rosmarinextrakt Antioxidant ev. Ringblomsextrakt ev. Eterisk olja efter hudtyp ----------------------------- Denna använde jag i vintras. Benolja för torr hud 100 ml 30 ml rapsolja 30 ml olivolja 20 ml tistelolja 20 ml avokadoolja 4-6 droppar Rosmarinextrakt antioxidant (för längre hållbarhet) eller som ovan 20-35 droppar för medicinsk effekt. 1 ml E-vitamin Blanda i flaska. Skaka om före användning. Stryk på benen. Har du åderbråck eller sår så ska du undvika att massera på dem. -------------------- Mammas Benolja 100 ml 35 ml Olivolja 35 ml rapsolja 27 ml tistelolja 2 ml E-vitamin 1 ml Rosmarinextrakt antioxidant 0,25 ml A-vitamin 15 droppar cypressolja Blanda i flaska. Skaka om före användning. Stryk på benen. Har du åderbråck eller sår så ska du undvika att massera på dem.
Gör lite för eget behov. Och har väl langat nån _tom_ burk o flaska nån gång... Vill någon ha något i, så får dom hjälpa mig blanda till! ![]() Senast redigerat av Morticia : 2007-06-22 klockan 22:15. Orsak: lagt till mammas benolja |
Ämnesverktyg | |
Visningssätt | |
|
|