Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Massageforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Massageforum För recept, se Medlemmarnas recept > Massagerecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2003-05-29
Elfina Elfina är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2003-05-29
Blanda egna oljor

Hejsan!

Jag undrar om någon känner till någon sida med lite enklare recept på massageoljor? Jag tycker Shenet har bra recept, men man behöver så många olika sorters oljor! Jag tycker det vore bättre med recept där man bara behöver basolja + eteriska oljor.

Sen så undrar jag också om någon skulle kunna lista lite priser på olika basoljor? Vad är egentligen bäst?

Tack på förhand!

- Elfina
Reply With Quote
Gammal 2003-10-08
Ingrid Ingrid är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2002-11-22
Plats: Mellan Mölndal & Mölnlycke
En mycket trevlig massageolja är den här nya kallpressade rapsoljan - den används ju t o m helt utspädd på sjukhusen mot ecxem.

Sedan ä rju t ex tistelolja och så vindruvskärneolja helt suveräna oljor - att blanda med elelr som ensamoljor, prova dem - de finns i 'alla' affärer :-)

Hälsar Ingrid
Reply With Quote
Gammal 2004-05-18
Webmaster Webmaster är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2002-12-20
Plats: Göteborg
Alla de där tunna oljorna du nämner Ingrid är både läckra och billiga. En dyrare variant på samma tema är risolja som dock är svår att få tag på; inget som finns i livsmedelsaffären. Mindre fruktig, mera risig, så att säga.
Ett snäpp fetare, ja, riktigt fet men utan att smeta som oliv - måste va nåt med de elektriska! - är sesamolja. Helt förtrollande, mjuk, mild, hållbar och luktar gott i sig också.

Mushi mushi!
Reply With Quote
Gammal 2005-12-13
tessan tessan är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-12-13
Plats: Gävle
Jag vill gärna tipsa om lite olika vegetabiliska oljor, några favorit här är aprikoskärnolja, persikokärnolja. Raps är en bra olja men de är något torr, går snabbt in i huden. Lite jobbig att arbeta med då man får fylla på hela tiden för att få något bra flyt.
Om du vill ha färdiga massageoljor kan jag tipsa om att gå in på www.crearome.se där finns mycket info om alla oljor samt lite olika recpet. De är riktade mot aromaterapeuter tror jag men har för mig att du kan handla hos dem som privatperson.
Där kan du även hitta priser och mycket info om alla vegetabiliska oljor.
Gammal 2007-03-03
vitaornen's Avatar
vitaornen vitaornen är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-03-03
Plats: tvärålund
hej
jag ska själv köpa ifrån crearome där har du basoljor och eteriska oljor så du kan välja själv och så finns de aroma creative där har du som är färdiga redan.
lycka till i sökandet de finns mycket därute.
kram
Reply With Quote
Gammal 2007-03-08
Jazmine Jazmine är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-03-08
Plats: Upplands Bro
hej hej,,, jag gor manga oljor, anv'nder hempseedoil, olivoil for vard, sesam till varmande, tistel till kylande och blandar ofta med jordnotsolja som haller sej fint ovanpa hyn nar man masserar medans tistel el sesam tranger in.

den enda av de har som ar riktigt dyr ar hempseedoil, kostar kanske 80-90 per dl
Reply With Quote
Gammal 2007-03-08
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Hej, jag tycker inte att hampfröolja är sådär jättedyr, på crearome tar de 182 kr för 500 ml, och 69 för 100 ml. Det är en fin och användbar olja tycker jag.
Reply With Quote
Gammal 2007-03-09
vitaornen's Avatar
Medlem

jag har nu köpt från crearome basolja ekonomi och eteriska örter och ska bli spännande att börja massera
ja tycker de är billigt på crearome de är dyrt på aroma creative men de har bra grejor de med
Reply With Quote
Gammal 2007-03-14
Jazmine Jazmine är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-03-08
Plats: Upplands Bro
jo, d kan va shysst o prisv'rt att handla vissa grejer p[ crearome, just hampfr;olja brukar jag k;pa utomlands d[ den e mycket billigare.
Reply With Quote
Gammal 2007-03-14
vitaornen's Avatar
Medlem

ja där ser man jag tror alla hittar sina smultronställen
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 00:41.