Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Medlemmarnas recept > Hårvårdsrecept
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2005-12-22
Beckis Beckis är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2004-12-14
Enkel fusk-hårinpackning

Eftersom jag är lite förtjust i den där sköna känslan man får av köpt balsam och inpackning men tycker att ofärgad henna gör mitt hår alldeles fantastiskt har jag kommit fram till följande ultimata blandning:
50%: ofärgad henna
destillerat vatten
silkesprotein
eteriska oljor
50%: någon billig köpt inpackning (På H&M säljer de en som heter Graffiti, ca 400ml för ca 25:-)

Ger fantastisk lyster och volym!

Hållbarheten är sisådär, så gör inte för mycket elelr förvara i kylskåp!
Reply With Quote
Gammal 2007-01-09
Adnil Adnil är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-01-09
Plats: Göteborg
Roligt att du hittat något som fungerar! Men det som du kallar ofärgad henna är egentligen en helt annan växt, nämligen cassia obovata. Ofärgad henna finns inte för henna är alltid röd! Däremot säljs cassia obovata av Herbique under namnet neutral henna.
Reply With Quote
Gammal 2007-01-09
Beckis Beckis är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2004-12-14
Det hade jag ingen aning om! Tack för informationen! Jag ska nog kolla upp vad det där är för något då, men inpackningen fungerar i alla fall alldeles utomordentligt!
Reply With Quote
Gammal 2007-04-29
mina mina är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-04-06
Hej

Skulle vilja prova ofärgad henna vad kan man köpa den?
har provat neutral henna som färdig hårinpackning i hälsobutik men
vill ha pulver om det finns som man gör egen henna utav. Vet någon vad man kan få tag på den
Reply With Quote
Gammal 2007-05-05
Adnil Adnil är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-01-09
Ofärgad henna existerar inte. Det som ofta kallas för ofärgad eller neutral henna är egentligen en ört som heter cassia obovata. Du har redan köpt det du letar efter om det är Herbiques neutrala henna. Ett litet tips www.thehennapage.com där kan du läsa mer om vad henna är och inte är. Lycka till!
Reply With Quote
Gammal 2009-10-06
Webmaster Webmaster är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2002-12-20
Betraktar man butikernas preparat som råvaror och halvfabrikat kan man komma på ett sådant här smått genialt recept.
Ofärgad henna ger volym på ett uttorkande sätt som är nästan osannolikt, ja, bedrägligt - man kan upptäcka att man inte tvättat håret på tio dagar för att det inte har känts eller sett smutsigt ut.
Färga inte håret de närmaste 1-2 månaderna efteråt, hårstråna suger åt sig färgen på ett oberäkneligt sätt. Varna frisören, de brukar säga nej till att färga hennabehandlat hår.
Receptet inlagt på receptsidan
Hennarecept http://www.shenet.se/recept/hennarecept.html
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 14:45.