Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hårvårdsforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Hårvårdsforum För recept, se Medlemmarnas recept > Hårvårdsrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2010-04-07
miisa miisa är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-09-14
Hårinpackning av kokosolja?

Jag tänkte göra en inpackning åt mej med kokosolja, ska köpa från hälsokost och den är då i fast form. Jag ska smälta över vattenbad, men nu undrar jag hur mitt hår kommer att bli? Blir det flottigt av det? Jag vill ju inte gå omkring och se ut som om jag inte tvättat håret på 3 måander heller. Finns det nåt speciellt knep för att bli av med all olja så håret inte blir fett?
Gammal 2010-04-12
Mimmi Mimmi är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-04-05
Plats: Kungälv
Hej
Jag har aldrig gjort inpackning med kokosfett utan enbart med olivolja. Och håret brukar bli jätteskönt och fylligt.
Men det viktigaste är då att inte blöta håret med vatten för då får man hålla på hur länge som helst. Börja med enbart shampo och massera ordentligt in i hela det oljiga håret. Sen kan du ta mycket lite vatten, fortsätta att masssera, ta i lite mer vatten så att det börjar löddra, massera mer och sen kan du börja skölja ur.
Ytterligare något att tänka på första gången, är att göra det på exempelvis fredag kväll så att om det blir väldigt fel och fett och kladdigt så har man lördag och söndag på sig att fixa till det innan man måste visa sig för någon.
Men det går nog bra /mimmi
Reply With Quote
Gammal 2010-04-14
Vaxet Vaxet är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2009-11-30
Kokosfett är lättare att tvätta ur än oliv. Sen beror ganska mycket på ditt hår.

Visst kan du smälta i vattenbad men förmodligen kan du bara smälta fettet mellan fingrarna och mot hårbotten medan du arbetar in det. Det skulle jag tro är mer lätthanterligt.

Senast redigerat av Vaxet : 2010-04-14 klockan 11:38.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 22:51.