Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Acne (finnar, pormaskar och annat sånt vi alla lider av)
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2006-11-15
samba samba är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-11-15
Jätteproblem med pormaskar!

Hejsan, jag är i desperat behov av att bli av med mina pormaskar. Jag har fullt av dom i hela ansiktet, mest på näsan. Jag har haft detta problem länge och har provat allt, men inget har hjälpt. Jag är faktiskt så deprimerad av detta att jag inte har lust att leva längre. Det låter säkert jätteknäppt, men jag har svårt att vara social på grund av detta, som ju i sin tur gör att man inte har något liv.

Har frågat på olika hemsidor tex. Huden.nu och Fråga Doktorn, men inte fått något svar.

Har läst på nätet om olika krämer (Basiron, Stioxyl, Differin, Aberela, A-vitaminsyra, Aha, Polyhydoxy syra). Så jag var på Vårdcentralen och bad om att få något utskrivet, men doktorn tyckte inte jag behövde något och att starka syror fräter upp hyn. (Jag förstår inte att han inte tyckte jag behövde något för det behöver jag verkligen. Jag märker hur vissa människor tittar extra länge på mig när dom upptäcker mina pormaskar.) Han sa att jag skulle köpa Basiron på Apoteket, men det har inte hjälpt. Jag blev bara extremt torr i hyn av det.

Har varit på en ansiktbehandlig och tjejen där rekomenderade några krämer som jag ska smörja in mig med morgon och kväll, det gör jag dock inte så ofta men det hjälper ju inte så mycket ändå.

Så hittade jag ClearlyGone.se och köpte en burk med pulver man ska svälja. Efter ett tag fick jag känslan av att det kanske hjälper, men nej det var inte så. Nu är det lika illa som förut.

Vad ska jag göra!?!
Reply With Quote

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 23:55.