Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hudvårdsforum > Acne (finnar, pormaskar och annat sånt vi alla lider av)
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2007-09-08
bloodtaste bloodtaste är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-08-12
Acne på ryggen

Hejsan!!!

Jag har lidit av acne i cirka 5 år nu, sedan jag var elva. Jag har haft två stora bölder i ansiktet två gånger i ansiktet som har slutat med att jag har fått ätit roacctan två längre perioder. Under denna tid har jag haft problem med acne på ryggen mer eller mindre. Nu när jag slutade med roaccutan i juni var jag "fin" på ryggen men nu har det komma stora blemmor på ryggen som går sönder.

Efter som jag har börjat gymnasium och bor på internat så är det svårt att få ihop detta med läkartider och så har jag nästan gett upp hoppet om läkare. Det jag undrar är om det finns någon bra huskur mot acne på ryggen. Har börjat använda ren jojobaolja i ansiktet och har funderat om det är bra på ryggen men att det är så jävla svårt att nå själv!!!

I övrigt har jag kvisslor och pormaskar i ansiktet, är det då bra att använda jojoban mot dessa också då jag bara har använt den då dehar blivit röda och infekterade.

MVH// Elly

PS. Förlåt mig om det finns någon tråd i forumet eftersom jag har svårt att hitta sådant. DS.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 19:52.