![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Dessa tips fick jag för min hudtyp men jag förstår inte hur man gör
![]() ![]() "Rengör gärna huden både morgon och kväll med en enkel och mild rengöringsolja. En blandning av oliv- och tistelolja är utmärkt. Använd gärna ett enkelt och milt ansiktsvatten som återfuktande och skyddande produkt – här är hydrolaten hamameliss både sammandragande och lugnande. Efter rengöring så masseras en vegetabilisk olja in med några droppar och här är jojobaolja en både lätt och behaglig olja samtidigt som den minskar talgproduktionen. Man kan alltid droppa i några droppar eterisk olja i jojobaoljan och rengöringsoljan. En enkel, effektiv och prisvänlig hudvård". |
|
||||
|
||||
Vad är det du inte förstår?
|
|||
|
|||
Men liksom köper man oljorna och bara blandar som dom är eller? *trööög*
![]() |
|
||||
|
||||
En del hälsokostaffärer har.
Annars finns de på www.crearome.se och på www.sannanature.com Där kan du även köpa tomflaskor och blanda i. Det är så enkelt att det är svårt att tro på.
|
||||
|
||||
Jag skulle blanda med 10 % ricinolja för att vara säker på att man får bort allts smuts. Har själv alltid i 10 % ricinolja i mina rengöringsoljor. Sedan skulle jag ha i mer av olivolja än tisteloljan så rengöringsoljan inte blir för torr.
Hamamelisshydrolat hittar du som Morticia skriver hos crearome och likaså jojobaoljan samt eventuella eteriska oljor. Men du kan ju höra med en hälsokostaffär ifall de vill ta in hydrolatet och eventuellt också tisteloljan, jojobaolja brukar de flesta hälsokostaffärer ha.
|
|||
|
|||
Tack för era svar
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Lycka till!
Jag har fått mycket bättre hud sen jag började med oljor istället för kräm!
Visningssätt | |
|
|