Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hårvårdsforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Hårvårdsforum För recept, se Medlemmarnas recept > Hårvårdsrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2006-07-03
Ninni83 Ninni83 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-06-23
Lockigt hår

Hej!!

Jag skulle vilja ha hjälp med någon balsam som definerar min lockiga hår. Jag har ganska fett hårbotten och slitna toppar. Vet inte vad jag ska göra med mitt hår. Jag har väldigt fint och jätte tjockt hår, men det ser inte snyggt ut med frizziga lockar.
Kan någon hjälpa mig

M.V.H

Ninni
Reply With Quote
Gammal 2006-07-07
myosotis myosotis är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2005-04-06
Oljehårinpackningar innan shamponering?
Reply With Quote
Gammal 2006-07-12
Cissi's Avatar
Cissi Cissi är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-09-21
Plats: Västerås
Prova o göra hårschampon o balsam efter recepten som finns under medlemarnas recept i detta forum. För att slippa frissighet så räcker det inte bara me bra schampo o balsam, ett bra hårpreparat krävs oxå. Gå till en riktig frisör o be om råd om vilka produkter du ska använda.

Har själv lockigt hår och vet hur hemskt sånt hår kan vara. Jag gör själv mitt eget schampo o balsam och kompletterar med "Sebastian Potion 9" samt "Kerastase oleo relax". Dessa skyddar håret mot värmeslitage och gör det mer fuktresistent (eftersom jag gör mitt hår rakt me platttång). Du kanske inte behöver Kerastase produkten men jag kan rekommendera Sebastians Potion 9. Den fungerar som inpackning o styling prep i ett. (Jätte bra för torra hårtoppar o motverkar frissighet) Då du kan få defenierade lockar om du vill ha det utan att håret slits i onödan.

Gå till en frisör o fråga om du är osäker eller vill ha råd över hur du ska använda grejjerna. Dessa produkter kanske kostar en slant men de räcker i nästan ett år för mig och då tvättar jag håret varannan dag. Klart värt det. Och det e bara hårtopparna som ska ha prepet inte hårbotten.

Du behöver inte köpa "hela paketet" dvs schampo o balsam oxå från Sebastian (även om frisören säger en sak). Hemmagjorda schampon o balsam är likvärdiga eller ännu bättre än de som man köpa hos frisören. Beroende på vilket recept som används.

Sen nån gång då o då kan man göra en oljeinpackning, jag föredrar kallpressad sesamolja. Känns som den gör mest nytta för mitt hår.
Reply With Quote
Gammal 2007-01-30
Adnil Adnil är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-01-09
Plats: Göteborg
titta in på www.longhaircommunity.com, där finns jättemånga bra tips!
Reply With Quote
Gammal 2007-01-30
Angela Angela är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-02-22
Jojoba olja i topparna är superbra till "frizzy" hår!
Reply With Quote
Gammal 2007-03-06
Ancha88 Ancha88 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-03-06
Plats: Kristianstad
Hej!
Du kan köpa catwalk curls rocks det är jätte bra till lockigt hår, det blir glansigt och mjukt.
Gammal 2007-03-07
Angela Angela är offline
Medlem

Var hittar man ingredienserna till produkten??
Reply With Quote
Gammal 2007-03-07
Morticia's Avatar
Morticia Morticia är offline
Moderator

Medlemsdatum: 2007-01-30
Plats: Stockholm
Sök på www.google.se
eller kika direkt på: http://www.drugstore.com/qxp83565_33...curls_rock.htm

Jag tänkte på en kompis när jag såg inlägget. Och tänkte kolla...
Reply With Quote
Gammal 2007-03-07
Angela Angela är offline
Medlem

Låter inget vidare tycker jag...

Water, VP/DMAPA Acrylates Copolymer, Cyclomethicone, Polyquaternium-11, Polyquaternium-37, Styrene/Butadiene Copolymer, Parfum, Polysorbate-60, Simmondsia Chinensis Seed Oil (Jojoba), Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Cetearyl Alcohol, PPG-1 Trideceth-6, C12-15 Alkyl Benzoate, Helianthus Annuus Oil (Hybrid Sunflower), Panthenol (ProVitamin B5), Bacopa Monniera Extract, PVP/Dimethylaminoethylmethacrylate Copolymer, Cinnamidopropyltrimethyl Ammonium Chloride, Chitosan, Butylene Glycol, Helianthus Annuus Seed Acid (Sunflower), Methylisothiazolinone, Methylcholoroisothiazolinone</FONT>
Reply With Quote
Gammal 2007-03-26
Ninni83 Ninni83 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-06-23
Myosotis

Vilka oljehårimpackningar ska jag använda? Jag har fett hårbotten och torra/slitna toppar, jag vill att mina lockar ska framhäva. Tvättar håret varannan dag och på jobbet brukar jag "locka" mitt hår med mina fingrar, dvs jag "pillar" hela dagen med mitt hår
Reply With Quote
Gammal 2007-11-15
anna28 anna28 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-11-15
Hej!

Ett tips är redkens inpackning "smooth down". Det är litet dyrt men jättebra och varar en evighet! Kerastase "oleo-relax oil" är också en favorit.
Har själv torrt stort omöjligt hår, brukar använda inpackning varje eller varannan vecka. Ofta låter jag det sitta i ett par dagar också.

Lycka till!
Reply With Quote
Gammal 2007-11-15
anna28 anna28 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-11-15
hej! ett tips som funkar för mig är också att bara tvätta håret 1-3 ggr/vecka. Annars brukar hårbotten bli fetare och håret torrare.
Reply With Quote
Gammal 2007-11-30
SolSara SolSara är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-10-09
Plats: Jönköping
http://www.lockig.se

Har varit räddningen för många i din situation. :-)
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 18:37.