Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Hårvårdsforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Hårvårdsforum För recept, se Medlemmarnas recept > Hårvårdsrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2006-04-12
Fanny Fanny är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-03-25
Rakpermanentning!

Har ett litet problem, mitt hår tycks inte gå att rakpermanenta... Har försökt 3 ggr, men det har bara hållt i sig en vecka tills man stiger ur duschen första gången efteråt. Då krullar sig håret åt alla håll och kanter igen! Min frisör har testat olika metoder varje gång, men det blir alltid likadant. Jag är nu frustrerad eftersom jag inte kan få till några frisyrer eller någonting eftersom håret består av små små "minikrullar" intill ansiktet. Det är så fult!

Jag är inte utländsk eller någonting sånt, men jag börjar undra om jag inte har tendens till afrohår i alla fall... Några tips på vad man kan göra åt detta?!!? Eller är allting kört? Finns det inget att göra åt? Jag använder redan utslätande balsam och inpackningar, har kört med plattång förut men det slet väldigt mycket på håret vilket gjorde att det krullade sig ännu mer...!

Panik!!
Reply With Quote
Gammal 2006-04-15
Dandelion Dandelion är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-03-14
Plats: Söderhamn
Hej Fanny!

Tjaa... Jag har lite av samma problem som du. Mitt hår är ordentligt lockigt ända från rötterna till topparna och använder jag inte plattång så har jag en blond afrofrisyr... Jag har försökt rakpermanenta mitt hår 2ggr och fått samma resultat som du. Mitt tips är att du antingen framhäver dina lockar och är nöjd med det. Eller gör som jag och har i en produkt som skyddar håret från värmen från plattången och fortsätt med den...

Hittar du nån lösning så hör gärna av dig!
Reply With Quote
Gammal 2006-04-15
Fanny Fanny är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-03-25
Hm, skönt att man inte är ensam iaf... Vad är det för produkt? Som skyddar håret mot värmen från plattången?
Reply With Quote
Gammal 2006-10-16
sara27 sara27 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-10-16
Det finns bara att köpa hos frisören.
Reply With Quote
Gammal 2006-10-16
sara27 sara27 är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2006-10-16
bra skulle det vara, inte bara =)
Reply With Quote
Gammal 2007-01-09
Adnil Adnil är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-01-09
Plats: Göteborg
om du är intresserad av rött hår har jag hört att henna på sikt efter upprepade färgningar lossar lockarna lite. Men gör ordentlig efterforskning först så du vet var du ska köpa och ungefär vad du kan vänta dig. Lite tips www.thehennapage.com
Reply With Quote
Gammal 2007-02-09
caroline_akeson caroline_akeson är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2007-02-05
Hej! Jag har ett jätte prblem me mitt hår! Vet inte alls vad jag ska göra med det längre, ja kan inte platta de för mitt hår har gått av så ja fick klippa av de och nu har de vuxit mer och ja börjar platta håret för ja trivs inte i mig själv när jag har de och ja blir så mkt finare i rakt hår ! Har även varit inne i alla hårsalonger i Vänersborg men alla har sagt samma sak till mig. Att dom rekommenderar att inte göra en rakpermanentning för mitt hår kommer bli torrt och krussigt och inte alls rakt Vad ska jag göra åt detta ? Vill inte ha de såhär längre, Trivs inte !

Pratade me en av mina bästa kompisar och han berättade att hans gammla flickvän gjorde en laserbehandling och att det blev rakt och bra .. kanske en aning volymaktigt men de gör ju inte så mkt tycker ja ! men i och för sig har hon mkt längre hår än vad jag har också så att de e nog inte så konstigt att det ser så bra ut på henne.
Mitt hår går bara till axlarna när de e krulligt men kommer en bit neråt när jag plattar det.

Ett till problem jag har är att de vill aldrig bli långt mitt hår !! Jag sparar och sparar men är ändå i samma längd .. ja vet att de inte syns så mkt på tjejerna som har krulligt hår men de borde väl synas lite eller ? de birde ju inte krulla upp sig ännu mer bara för att de blir längre, de ska väl dra ut sig ?

Iaf någon som har förslag så kom jätte gärna me de ! Vill ha många tips att gå efter ! Tack
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 19:02.