Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Doftforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Doftforum För recept, se Medlemmarnas recept > Doftrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2005-11-14
sarahjansen sarahjansen är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-11-14
Plats: Göteborg
Doft av te

Hejsan. Jag håller på att få fram en kräm (läs mer på presden) som jag vill ha en uppfriskande fräsh och pigg doft på. pappa förslog att vi skulle göra en doft av te, ex. mint te. Någon som har några smarta ideér? Allt välkomnas varmt

Kanske har nån doft som ni känner till som är uppiggande?
Mvh Sarah
Reply With Quote
Gammal 2005-11-14
JosseJossan JosseJossan är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-10-02
Jag föreslår apelsinblomms lotionen som finns i recept avdelningen. Den luktar väldigt friskt och gott! Om du vill ha mintdoft kan du ju ta i någon droppe mintolja som du kan köpa i en vanlig livsmedelsaffär, en grön liten glasflaska. Jag har köpt en eterisk doftblandning från crearome som heter tutti frutti och den luktar lite citrusaktigt, väldigt fräsh. Men annars kan du ju göra ett udrag på grönt te: exempelvis jasmin te, luktar ju underbart!
Reply With Quote
Gammal 2005-11-14
koshka koshka är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-06-04
Plats: Stockholm
Hej,
Håller med JosseJossan helt o hållet.. om du vill ha funktionen "uppiggande" så är det cirtusfrukter som rekommenderas förstås.. annars finns ett te, som sagt endast löst te, jag brukar både dricka och använda dess infusion i mina produkter; Earl Green.. i välsorterade tehandel.. eftersom det har jasminblommor mm blandat i teet... doftar jättegott.. Lycka till...
Reply With Quote
Gammal 2005-11-25
Ringblomman Ringblomman är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2005-05-17
Men blir inte t.ex. krämer mörka i färgen då? Te är ju ganska mörkt... jag tycker att det är fräscht när en kräm är ljus i sin färg.
Citera:
Ursprungligen postat av koshka
Hej,
Håller med JosseJossan helt o hållet.. om du vill ha funktionen "uppiggande" så är det cirtusfrukter som rekommenderas förstås.. annars finns ett te, som sagt endast löst te, jag brukar både dricka och använda dess infusion i mina produkter; Earl Green.. i välsorterade tehandel.. eftersom det har jasminblommor mm blandat i teet... doftar jättegott.. Lycka till...
Reply With Quote
Gammal 2005-11-25
koshka koshka är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-06-04
Plats: Stockholm
Om vi pratar om grönt te så är det ljus grön färg.. jag har inte testat i krämer, men i lotion och duschtvål.. då blir inte förgen mörk. Däremot har jag köpt grönt te extrakt hos sannanature och det löser sig i lite uppvärmt vatten: det blir lite mörkare grönt då i krämen.. ungefär som avocadokräm.. hälsningar
Reply With Quote
Gammal 2005-11-27
hovaprest hovaprest är offline
Hedersmedlem

Medlemsdatum: 2004-12-20
Hej, Lime och litsea cubeba som eteriska oljor är mycket glada, pigga och fräscha.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 21:13.