Shenet Forum  Växter Råvaror Recept Referens Sök Kontakt Hem

Gå tillbaka   Shenet Forum > Doftforum
Registrering FAQ Medlemslista Kalender Sök i alla forum Dagens inlägg Markera forum som lästa

Doftforum För recept, se Medlemmarnas recept > Doftrecept.

Besvara

Ämnesverktyg Visningssätt
Gammal 2007-03-19
Neta Neta är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2004-05-25
lecitinlotion

Jag provade i helgen att göra lecitinlotion enligt http://www.shenet.se/recept/lecitinlotion.html (recept IV, kallrörd metod)

Jag använde flytande lecitin från Crearome. Var nyfiken på om det skulle fungera alls eftersom den information jag läst säger att det flytande lecitinet kanske inte emulgerar. Det fungerade över förväntan! Och det var lätt.

Använde avocadoolja(raffinerad) och ringblomsinfusion. Med så hög lecitinhalt som 16 % blir lukten lite unken. Är det någon som har en idé om dofter som fungerar ihop med och gör lecitindoften mindre dominerande? Om det inte går kommer jag inte att använda det receptet igen, men jag kommer säkert att testa om det går att emulgera med mindre mängd lecitin.
Reply With Quote
Gammal 2007-03-28
Neta Neta är offline
Medlem

Medlemsdatum: 2004-05-25
Ser idag att frågan om lukt på lecitinlotion redan finns diskuterad i hudvårdsforum. (Fattar inte att jag missade det i sökningen jag gjorde innan föregående inlägg) Hursomhelst verkar rosenträ och koriander vara möjliga svar på min fråga.
Reply With Quote
Besvara

Ämnesverktyg
Visningssätt

Regler för inlägg
Du kan inte starta nya ämnen
Du kan inte svara
Du kan inte bifoga filer
Du kan inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG] -kod är Av
HTML-kod är Av
Snabbval till forum

Tiden anges som GMT +2. Klockan är nu 11:31.